Skilled viisumi - onko toivoa?

Aloittaja ella_, heinäkuu 17, 2009, 20:31

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ella_

Moikka,

Halu olisi muuttaa Ausseihin joksikin aikaa (WH-viisumi jo käytetty), joten ainoaksi vaihtoehdokseni näyttäisi muodostuvan skilled viisumi.

Kyselisin muiden kokemuksia, onko tämä ihan turha toivo? Olen KTM koulutukseltani ja työnkuva ollut Accountant - Auditor - Financial Controller ja työkokemusta yhteensä 3+ vuotta. Englannin kielessä ei mitään ongelmaa, joten kielikoe pitää tehdä, mutta en usko sen olevan kynnyskysymys.

Kysymys kuuluukin, onko mitään toivoa, kannattaako edes lähteä yrittämään? Nuo viisumit nimittäin eivät ole kovin halpoja mitä tuolta immigrationin sivuilta katselin, että ennen kuin tuhlaan rahojani kannattaisiko luovuttaa?

Kiitos kaikille etukäteen jo avusta!

T. Sydämensä särkenyt, joka lähtisi mielellään aurinkoon haavoja nuolemaan

Milka

Ella,

Kannattaa kayda tekemassa ns. pistetesti. Haulla loydat nailta sivuilta linkin 'immin' sivuille. Uskoisin etta sina saanet 120 pistetta kasaan koulutuksen ja ammatin kautta, mutta sinun pitaa saada CPA tai CA hyvaksymaan ammattisi Australian vastaavaksi. Kay heidan sivuilla tsekkaamassa vaatimukset hyvaksynnalle.

Aikaisemmin 120 pistetta riitti hyvinkin ja viisumi tuli jonkin ajan odottolun jalkeen, mutta viime aikoina hallitus on kiristanyt siirtolaisten maararajoja joten odottolua voi jatkua pidempaan. Kannattaa tosin varmistaa jos ammattisi on ns. haluttujen ammattien listalla (immin sivuilta loytyy lista ja naltakin sivuilta linkkeja sinne). Jos ammatti loytyy, niin viisumi sattaisi olla helpompi saada.

Hyvia lukuhetkia! :XXXX :XXXX :XXXX

ella_

Heippa,

Kiitos Milka viestistä! Tein pistetestin ja 120 täyttyi, tosin en tietenkään varmasti voinut sanoa esim kielitestin tulosta ennen kuin olen sen tehnyt. Ammatti on myös haluttujen ammattien listalla.