Suomalaiset Perthissä

Aloittaja Krisu33, huhtikuu 07, 2009, 03:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Krisu33

Moikka! Minä ja mun skotlantilainen mies ollaan muutettu Perthiin noin kuukausi sitten. Ois kiva tavata muita suomalaisia :) En oikeen löytänyt mistään, että onko jokin suomi seura vielä pystyssä?

Krista

Kripe

G'day Krista!

Kaimasi taalla Perthissa myos. Itse olen matkustelemassa ystavani kanssa work & holiday viisumilla ja nyt olen viihtynyt taalla jo parisen kuukautta. Toukokuussa matka taas jatkuu, mutta kylla sita ennen varmasti kahville tai kaljalle kerkeaa. Yksi suomalainen ystavani asuu taalla pysyvasti ja varmasti muitakin loytyy!  ;)

:XXXX Cheers,

Krista

Kyra

On suomalaisia siellä muutama, oli siitä aikaisempi keskustelu täällä jossain. Meitä suomalaisia likkoja löytyy ainakin kaksi täältä Busseltonista, pysyviä asukkaita jo monen vuoden ajalta ja kaverit esitteli meidät, hyvä kaveruus on syntynyt!

maukkas

Itsekin eksyin tänne muutama päivä sitten ja taasen ajattelin pyöriä nurkissa useamman kuukauden...

Tuli muuten mieleen, että onko Kripellä ideaa kämpästä? Että mistä semmonen irtoais tms?

Matti

Kesis


Moi!

Mekin olemme taalla, Fremantlessa, kahden lapsen kanssa.
Lahdemme pariksi kuukaudeksi pois mutta Heinakuussa muutamme tanne.

pienetpojat

Hei, hakusanalla löytyy... :)

Kovasti haluaisin tavata suomalaisia Perthissä, etenkin mutta ei missään nimessä ainoastaan, lapsiperheitä. Kahden viikon päästä lastataan autot ja karavaani Victoriasta, ja muutetaan Perthiin.

Mieheni, kaksi poikaani (2,5 ja 4), koira ja tietty meitsi kyllästyttiin maalais-victoriaan, metsäpaloja ei haluta kokea enää uudestaan... toivottavasti...

Pistäkää viestiä, mun pojat on valitettavasti lopettaneet suomen puhumisen, haluavat ainoastaan puhua englantia, ja äitinkin koti-ikävää laannuttamaan, olis mukava tavata suomalaisia...

Innolla odottaen ROAD TRIPPIÄ!!!

Janika.

marinamak

Olemme tulossa Perthiin joskus joulukuun lopussa-tammikuun alussa. Nyt vielä Suomessa, mutta muutetaan Australiaan vuoden vaiheessa.
Meilläkin on kaksi lähes samanikäistä lasta: Arthur on 6 ja Kai on 2.
Minulle voi lähettää maili osoitteeseen: marinamakarkina@hotmail.com
Marina

MaNi

Moi!

Meilla vahan viivastyi lahto Perthiin mutta tulemme Tammikuun tienoilla. Mukana pojat 8- ja 10-vuotta, seka vauveli.
Mina olisin kiinnostunut etta mihin pain Perthia ovat lapsiperheet asettumassa? Oletteko katselleet kouluja etukateen?
Me varmaankin etsitaan talo jostain Perthin pohjoispuolelta ja ainakin Joondalupin primary-school vaikutti aika kivalta ja meidan tarpeisiin oikeanlaiselta mutta Joondalup on aika kaukana (no jaa..) keskustasta.. (mies tulee kaymaan siella paivittain).

Onko mitaan ideoita asuinpaikan suhteen lapsiperheille? Radan varrelta kuitenkin!

Niina

marinamak

Meillä ei vielä yhtä tietoa Perthista... Ajatus on, että vuokrataan loma-asunnon kuukaudeksi ja sitten kun ollaan sielä katsotaan, kummat alueet ovat hyviä, missä on hyvät koulut, jne. Mitäs teillä, ja mistä olette muutamassa, Suomestako vai oletteko jo jossain Aus:ssa?

MaNi


Olemme Thaimaassa nyt ja kevaalla kavimme tutustumassa paikkoihin Perthissa. Asuimme silloin Fremantlessa mika oli aika kivaa seutua, vuokrat vaan aika korkeat.
Koulut ovat aika ratkaisevat nyt asuinpaikan valinnassa, on vaan aika hankalaa paattaa niista netin valityksella!
Luultavasti kuitenkin siis sinne pohjoispuolelle lahdemme.

Sara&Pete


Tervehdys,

mekin ajatuksena asettua Perth:n pohjoispuolelle mutta ei myöskään vielä tarkka tietoa mihin. Kattoo sitten jahka marraskuussa laskeudutaan maan kamaralle ... ja nukuttu matkaväsymykset pois yms.  ;)

Löysin netistä aika oivan sivuston jossa kartoittaa noita Perth:n asuinalueita. Tuota Clarkson:a tuntuvat monissa paikoissa vähän karsastavan, vaikka vuokrat edullisia ovatkin... Onko sitten syynä vorot / väkivalta, mene ja tiedä  :confuse mutta seuraavaksi tuo linkki siihen sivustoon:
http://www.aussiemove.com/city/city.asp?c=7&f=0  Kun olet valinnut asuinalueen löytyy kyseisen alueen koulut ja mahdolliset kommentit harmaasta yläpalkista. Aika kätevä sanoisin   :pepsodent

Muuttolaatikoiden keskeltä naputtelee, Sara

MaNi


Leokatti

Perthissä levottomimmat alueet perinteisesti löytyvät sieltä, missä rata päättyy - ja pienemmissä määrin radan varrelta. Itse katselisin pikkaisen sivuun, mutta nämä on tietty makuasioita.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

MaNi

Joo, totta varmastikin..tuo vinkki tulee ajankohtaiseksi kunhan mies saa opintonsa paatokseen ja alamme miettimaan sita "lopullista" asuinpaikkaa. Se tulee sijoittumaan varmaan sitten jo enemman maalle!

Kiitos hyvasta neuvosta!

maailmalla79

Lainaus käyttäjältä: Leokatti - syyskuu 05, 2009, 09:54
Perthissä levottomimmat alueet perinteisesti löytyvät sieltä, missä rata päättyy - ja pienemmissä määrin radan varrelta. Itse katselisin pikkaisen sivuun, mutta nämä on tietty makuasioita.

joo, samaa mielta asiasta. Tietyt alueet on muita alueita halvempia tietyista syista. Hamersley vaikuttaa kivcalta alueelta lapsiperheelle. rannikko ja cbd suht lahella. Itsekin ollaan kattelemassa sielta taloa luultavasti ens vuoden puolella

pienetpojat

Itse aloitamme Midland roadin varrella sijaitsevasta caravan parkista, ainut minkä tiedämme ottavan eläimiä. Sieltä käsin sit työn- ja asunnonhakuun. Asuimme 5 vuotta sitten Midland- High Wycombe alueilla, ja kuulemma paljon " sosiaaliasuntoja" nykyään. Mua kutkuttais Fremantle. Juna suoraan Perthin keskustaan, rannikolla, yms. Hinnat tietty aika kovia.

Viikon päästä lähdetään ajeleen, hurjaa. Toivottavasti pian päästään perille. Tapaamisiin!!


Janika.

Sara&Pete


Tässä vielä yksi löytämäni linkki meille kaikille jotka pähkäilemme minnekkä asettua  ;)

http://www.viacorp.com/perth-suburbs-compared.html  (kirjoittanut Jim Heat) ja jos haluaa
niin voi lähettää hänelle itsekkin kysymyksen.

Sara

PS. 54 pvää enään lähtöön  :pepsodent

Riksu

MaNi: tapasimmekin ilmeisesti miehesi maaliskuussa Fremantlessa. Olimme eräässä elektroniikka-liikkeessä silloin. Mukava kuulla, että muuttonne on jo niin lähellä.
Riikka
skype: rillatilaa

MaNi

Riksulle,

Kylla vaan, han kertoikin tapauksesta. Oli yllattynyt kuullessaan yht'akkia Suomenkielta kadulla!
Otan yhteytta kunhan paasemme sinne.

Niina

katjap

heippa..olen hieman hukassa naitten vietsien kanssa...kirjoitit joondalupista..kavimme siella juuri naita immigration asioita hoiteleen...mieheni on australiankansalainen mutta ollut 20v poissa ...joten kaikki uusiksi..asumme aika lahella hillarys aluella..meilla kaksi lasta 4 ja kohta 2v...jos haluat ottaa yhteytta meilini on katja.peltoniemi@gmail.com....mulla ei viela autoa joten liikkuminen anopin harteilla..tosin enpa viela juuri minnekaan osais mennakaan ku pari vkoa vasta taalla ollut..mutta kiva ois tutustua pikkuhiljaa muihinkin suomalaisiin..

pienetpojat

hei taas kaikki perthiläiset ja miksei muutkin. Viestin puoleenväliin viitaten, ajettu on 5000 km, karavaani myyty ja asetuttu Carramariin, Joondalupin viereen. Isompi poika aloitti Neerabupin tarhassa ja pienempi vielä kotona. Olis tosi mainiota tutustua suomalaisiin perthissä! meidän perheelle voi laittaa spostia osoitteeseen janikaksi ät gmail piste com.

Tapaamisiin!!!!

Sara&Pete

G'Day Perth:n suomalaiset!  :XXXX

Vappu lähestyy kovalla vauhdilla. Ajateltiin tuossa isännän kanssa josko löytyisi innokkaita
viettämään vappua yhdessä ja tapaamaan tuttuja sekä tutustumaan tuntemattomiin  :pepsodent

Miltä kuullostaisi? Mitään sen enenpää suunnitelmaa/paikkaa ei vielä ole tiedossa. Itse ajattelin
nyyttäri periaatteella lähteä liikenteeseen... ehdotuksia? Jos olis hyvä ilma niin jonnekkin ulos olis
aika mahtava pakkaantua.

(Itse asustamme Currambine:ssa. Lapset tyttö 11 ja poika 13)

-Sara & Pete


JarkkoL

Moro Sara & Pete,

Kiva nahda etta Perhissakin rupeaa olemaan enemman suomalaisia. Me muutettiin tanne mun vaimon kanssa tammikuun alussa ja ollaan sen jalkeen tavattua muutamia suomalaisia, viimeisimpana Janika ja pikkupojat tuolla Carramarissa. Keskusteltiin aivan samasta asiasta, et olis mukava jarkata jotkin Perthin suomalaisten vappubileet. Vaikka itsellamme ei ole lapsia, niin ollaan miellaan tekemisissa lapsiperheidenkin kanssa. Me asustetaan West Perthin ja Leedervillen rajalla lahella keskustaa, eika omisteta viela autoa. Taa siis saattaa hiukan rajoittaa meidan liikkumista kokoontumispaikalle. Jos tassa nyt heittelen muutamia meita lahella ja hyvin saavutettavissa olevia vaihtoehtoja niin South Beach Fremantle, Kings Park, South Perth. Paikka voisi olla sellainen missa olisi Barbie (niitahan nyt loytyy kylla joka nurkalta :)) ja olisi aluetta pelailla myos palloa tai mahdollisuus kehittaa jotain muuta aktiviteettia.

- Jarkko & Katja

Sara&Pete


Hienoa Jarkko ja Katja hienoa  :peukkuy

Me ollaan tavattu täällä (ja Suomessa) vain tuo mukava Marina ja perhe. He olisivat myös tulossa mukaan.
Täytynee vaan huudella nyt kovasti ympärille. Tiedä miten moni käy täällä kurkkimassa. Ajattelin tuossa että
jos nyt tulossa sadepäivä niin meille voisi silloin tulla vapun viettoon? Jos porukka niin haluaa. Kyllä se sopu sijaa
antaa ja asutaan ihan juna-aseman vieressä ja kimppakyytejä varmasti löytyy  ;)


marinamak

Hei kaikki,
joo, me ollaan mukana! meille sopii ne Jarkon paikka-ehdotukset (asumme Bull Creekissa, eli etelä-puolella), mutta kyllä muutkin käy, meillä on auto. aamupäivällä olen töissä (ja mieheni vie lapset yhdelle lapsi-synttärille sama aikaa), mutta klo 13.00 jälkeen ollaan kaikki vapaana.
minulla on vielä yksi tuttu suomalainen täällä (siis, Sari&Peten lisäksi, jotka ovat jo Suomesta tuttuja) - mutta hän on juuri saanut vauvan, en tiedä, pääsekö. mutta laitan hänelle viesti tietenkin.
meillä on 3v ja 7v -ikäiset, eli ollaan vain picknick -osassa mukana, ei jos suunnittelette jatkolle menoa, meidän mielepidettä ei kysytään...

ninnuli

Heipsan!

Me olemme jarjestamassa vappujuhlia keskustaan, kaikki tervetulleita!
Viime vuoden pirskeet olivat loistavat, ja takana on itsenaisyyspaivat ja vaput jo monelta vuodelta =)

Luvassa on ainakin simaa ja munkkeja, ehka myos liha- ja karjalanpiirakoita. Toki jokainen saa tuoda varmasti mukanaan jotain, jos haluaa.
Lisatietoa saa yksityisviestia pistamalla.

Terveisin
Ninnu

katjap

heippa..alustavasti voisin ilmoittautua mukaan kahden pienen lapseni kanssa..erinaisten alkuhankaluuksien jalkeen on jaanyt nailla sivuilla kayminen valiin ja viela en ole  tavannut ketaan suomalaista tan vajaan 4kk aikana joten olisi hauskaa... lopultakin  ...asumme hillarys alueella ja junalla paasisin liikkumaan parhaiten!!!minne sitten vaput laitetaankin katja  kakruineen tahtoo myos.   

pienetpojat

me tullaan kans tosi mielellään!! Ihanaa kun joku järjestää!!!! Vappu!!

Elisaah

Helou! Virallinen vappukutsu on laitettu Facebookin 'Suomalaiset Perthissä' group-pagelle.
http://www.facebook.com/group.php?v=app_2344061033&gid=367874824125#!/group.php?gid=367874824125
en tieda toimiiko linkki mut jos ei niin etsi ryhma ja liity!!!

ninnuli

Hei,


Yritin vastata Sarin & Peten yksityisviestiin mutten onnistunut, tama systeemi vaittaa ettei kayttajaa loydy!
No toivottavasti luet sari talta seinalta sitten eli:

Juhlat ovat varmasti paivalla ihan lapsiystavalliset eli mukaan vaan!
Pidamme ne keskustassa Elisan luona, han on ystavallisesti tarjoutunut tekemaan perinteiset Suomalaiset ruuat ja tosiaan tila on kerrostaloasunnon yhteistilat; uima-allasalue (aidattu&lapsiturvallinen) grillipaikkoineen ja ulkopoytineen seka ns common room jossa on sohvia ja muunmuassa biljardipoyta.
Meilla on Facebookissa kutsu, voin kutsua teidat sinne jos vain laitatte minulle sahkopostia, niin loydan teidat fb:sta vaivatta - minun sahkopostiosoitteeni on nwaenerberg@hotmail.com eli pistakaa meilia tulemaan niin etsin teidat fb:sta (minua ei ilmeisesti loyda, ellei meilla ole jo yhteisia ystavia)

Vapputunnelmin,

nina