Spouse-viisumi ennakkoon Suomesta

Aloittaja Omena, toukokuu 16, 2007, 05:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Omena

Hei vaan kaikille,
Täällä tuore aussi-vaimo esittäytyy!

Olen tässä seuraillut arvokasta palstaanne jo vuoden verran ja saanut paljon apua omaan elämäntilanteeseeni (suurkiitos siitä kaikille!).
Nyt kaipaisin kuitenkin apua seuraavaanlaiseen viisumipulmaan.
Olemme australialaisen aviomieheni kanssa asumassa Suomessa vuoden verran - sen jälkeen tarkoitus olisi reissata hieman maailmalla - jonka jälkeen asettua pysyvästi Australian maan kamaralle.
Olen luonnollisesti hakemassa Ausseihin Spouse-viisumia, mutta ongelma on, että milloin?
Lomakkeissahan annetaan vaihtoehdoksi laittaa hakemus vetämään jo Suomessa asuessa, mutta en varsinaisesti ole löytänyt vastausta siihen, että kuinka aikaisten tämän voi tehdä.

Olemme menossa tällä väliin Australiaan vain muutaman viikon lomalle, mutta pääsääntöisesti siis olemme Suomessa ja sen jälkeen muutaman kuukauden reissun päällä.
Itse tietenkin haluaisin saada karsean paperisodan tehtyä mahdollisimman pian, mutta voiko viisumia hakea jos ei ole aikeissa tulla pysyvästi maahan ainakaan vuoteen??

Onko kenelläkään kokemusta tai oletteko kuulleet vastaavanlaisesta ongelmasta?

Olen kiitollinen jokaisesta tiedonjyvästä, sillä omat aussien kanssa naimisissa olevat tuttuni ovat aina suoraan muuttaneet Australiaan.
Oma puoliskoni haluaa kuitenkin oppia suomea ja nähdä tätä pohjoisen elämää ennen kuin asetumme aloillemme. Silti haluaisimme kaiken olevan järjestyksessä, kun vihdoin pääsemme muuttamaan hänen kotimaahansa.

Kiitos kaunis jo etukäteen! :)

arixmel

Omppompompomppoo
tarkistamatta tahi tietamatta lakipykalia niin minulla oli samanlaisessa tilanteessa se ensimmainen viisumi voimassa noin 4 vuotta, eli kun sen suomessa saat passiisi niin siina on sitten paivamaara minka jalkeen et enaa saa maahan tulla, ja pakkohan se on olla aika valja ottaakseen huomioon ihmisten muuttojarjestelyt.

Eli jos se noin menisi niin siinatapauksessa asia olisi hoidossa.
Tietenkin asia kannatta yrittaa tarkistaa tai ainakin ottaa muutama muu ja ehka tuoreempi (mun on -98) viisumi kokemus huomioon.

Ta Daa
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --