perhepäivähoitajaksi?

Aloittaja 270476, helmikuu 13, 2008, 20:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

270476

tervehdys!
olen käynyt kaikki otsikot läpi ja etsinyt tarvitsemaani tietoa,mutten ole vielä löytänyt.olemme suunnittelemassa parin vuoden päästä muuttoa ausseihin 3 lapsisen perheen voimin.olisin kiinnostunut perhepäivähoitajaksi ryhtymisestä.tarjoaisin kokopäivähoitoa myös suomalaisten perheiden lapsille.saako siihen jotain avustusta ja onko hoidosta tarvetta ja miten se on palkattua.olen lähihoitaja.kiitokset tiedoista etukäteen :)

Jaaks

Moi 270476  :pepsodent

Eipä ole kukaan aikaisemmin kysynyt.

Vaihtelee tietysti osavaltioittain kuten kaikki täällä  Family Day Care Regulations in States and Territories

Sen lisäksi on olemassa koko maan kattava National Standards for Family Day Care

Tässä koko homman kattavat sivut Family Day Care Australia

Josta löydät mm vastauksen kysymykseesi avustuksista :
LainaaThe Australian Government may offer you a family day care start up payment of up to $1,500 in metro areas or $5,000 in remote regions to help reduce the initial cost of setting up your business (conditions apply).

Go to the www.facsia.gov.au website for more information.
kohdasta Your Childcare Career

Hauskoja lukuhetkiä ja onnea yritykselle  8)


RUU

Tuohon avustuskysymykseen pitikin huomauttaa samaa, mitä Jaaksin tarjoama sitaatti toi esiin: päivähoito on etupäässä liiketoimintaa täällä, ei niinkään mitään kunnallista / julkisen hallinnon toimintaa. On toki yhteenliittymiä, jotka välittävät lapsia ja toimivat kulissinasi julkisuuteen mutta itse hoitotoiminta on ensisijaisesti yksityisyrittämistä. Siinä on tietenkin sinun kannaltasi myös etunsa työaikojen ja lapsimäärän säätelemisen vapauden muodossa: jos haluat tehdä esim. nelipäiväistä viikkoa, lyhyempiä päiviä tai ottaa vaikapa vain kaksi tai kolme lasta, taatusti onnistuu.
Veloituksen vaihtelevat mutta ihan normaali voisi olla $40 - $50 /päivä. Jos sinulla olisi neljä kokoviikkoista hoitolasta 11 kk vuodessa, siitä tulisi $40 000 kahden puolen olevat bruttotulot /vuosi.

Hoidon tarjoamisesta suomalaisperäisille lapsille voidaan varmaan olla montaa mieltä - tässä tullaan samaan keskusteluun, mitä Suomessa käydään somalien, ym kotouttamisesta. Minä kyllä vakaasti kotouttaisin (ja olen niin tehnytkin) omat kullanmuruni paikallisen kulttuurin ja kielen mukaiseen ympäristöön, sekä koulun että päivähoidon osalta. Koko perheelle se avaa sosiaalista verkostoa ja auttaa sopeutumisessa oikein mukavasti. Sinulle puolestaan työn kautta tulee sosiaalista kontaktipintaa kun asiakkaasi ovat perusausseja.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

270476

kiitos pikaisista vastauksista. :D

sanni

Lainaus käyttäjältä: RUU - helmikuu 13, 2008, 22:42
Hoidon tarjoamisesta suomalaisperäisille lapsille voidaan varmaan olla montaa mieltä - tässä tullaan samaan keskusteluun, mitä Suomessa käydään somalien, ym kotouttamisesta. Minä kyllä vakaasti kotouttaisin (ja olen niin tehnytkin) omat kullanmuruni paikallisen kulttuurin ja kielen mukaiseen ympäristöön, sekä koulun että päivähoidon osalta. Koko perheelle se avaa sosiaalista verkostoa ja auttaa sopeutumisessa oikein mukavasti. Sinulle puolestaan työn kautta tulee sosiaalista kontaktipintaa kun asiakkaasi ovat perusausseja.

Omalta kohdaltani taas olisin innoissani, jos olisi suomenkielista paivahoitoa, kun kotikieli on englanti. Luulen, etta tammoisia tapauksia, joissa toinen vanhempi on 'perusaussi' loytyy ainakin suuremmista kaupungeista (ja myos Sunny Coastilta) useita ja voisivat olla kiinnostuneita myos ihan suomenkielisesta paivahoidosta juuri sen takia, etta tuo kotoutuminen tapahtuu ihan yrittamatta ja koska halua kaksikielisyyden yllapitoon varmaan loytyy ainakin joidenkin osalta.