Internet

Aloittaja anneq, helmikuu 16, 2005, 13:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anneq

kotiin pitaisi saada nettiliittyma, ja vaihtoehtoja on ilmeisesti modeemi ja adsl. mista muualta nettiyhteytta (yli 6kk) kannattais kysella kuin telstarilla?

anne

Jouko

Yks vaihtoehto on TPG,  ja hyvänä puolena niillä näyttäisi olevan se ettei tarvitse tehdä 101 vuoden sopparia adsl liittymässä.

http://www.tpg.com.au/

Toki lähes samoilla hinnoilla löytyy muitakin palveluntarjoajia. Asiakaspalveluhan  on tunnetusti yhtä huonoa kaikilla palveluntarjoajilla.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Jaaks

TPG'n palvelu on ainakin tahan asti ollut ihan hyva ja hyvana plussana on nuo halvat puhelinsoitot - esim Suomeen vain 6c/minuutti :D eika tarvitse ostella mitaan kortteja ja huolehtia niiden saldosta, kun kaikki puhelut tulee siihen samalle laskulle (tai luottokortille) kuin internet.  Viela edullisempaa on jos otat sen 1,5M/15G tarjouksen jossa saat 300 minuuttia ilmaista puhelin aikaa kuukaudessa (silla ei kylla voi ikava kylla viela soittaa suomeen ilmaiseksi).

Urul

Ihan tyytyväinen minäkin TPG'hen näin kahden vuoden kokemuksella.Maksan kuukaudessa $49,95 /20G .Aiemmin maksoin $69,95/kk,mutta vaihdoin tähän halvempaan diiliin sen ollessa  vieläpä kuusi kertaa nopeampi....Vertailun vuoksi poikani   kertoi Telstran hinnan olevan muuten $129.00/20G ...

riaapa

Meillä käytetään iinetiä: http://www.iinet.com.au/broadband/

Asiakaspalveluun ollaan oltu enemmän kuin tyytyväisiä. Puolen vuoden aikana on vain kahdesti ollut mitään ongelmia yhteyden kanssa, ja molemmilla kerroilla as.palvelunumero ilmoitti heti ensimmäiseksi, että jos soitat Melbournen näiltä-ja-näiltä alueilta ja haluat ilmoittaa ongelmista, niin asia on jo tiedossamme, ja ongelman odotetaan poistuvan tähän-ja-tähän kellonaikaan mennessä. Ja molemmilla kerroilla ongelma poistui jo paljon nopeammin, alle tunnissa. Samoin meillä on tuossa samassa paketissa nuo edullisemmat puhelut, joten Suomeenkin soittelu onnistuu ilman harmaita hiuksia.

Eli kyllä näitä eri vaihtoehtoja löytyy. Esim. hakua käyttämällä löytyy aikaisempia keskusteluja samasta aiheesta, ja sielläkin tuli eri vaihtoehtoja esille.
Riina

riaapa

En nyt muista onko tämä ollut aiemmin esillä, mutta aika hyödyllinen kuitenkin: http://bc.whirlpool.net.au/bc-plan.cfm
Riina

arixmel

Viimeksi kun sain APC makasiinin käsiini, niin heillä oli aika kattavat listat ominaisuuksineen eri palveluntarjoajista.
(APC=Australian personal Computer)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Urul
Ihan tyytyväinen minäkin TPG'hen näin kahden vuoden kokemuksella.Maksan kuukaudessa $49,95 /20G .Aiemmin maksoin $69,95/kk,mutta vaihdoin tähän halvempaan diiliin sen ollessa  vieläpä kuusi kertaa nopeampi....Vertailun vuoksi poikani   kertoi Telstran hinnan olevan muuten $129.00/20G ...

Telstralta on saanut tämän vuoden alusta rajoittamattomaan imurointiin oikeuttavan diilin noin $70 / kk.

TPG on edullisempi ja muuten ihan OK, mutta auta armias, jos joudut ottamaan yhteyttä heidän tekniseen tukeensa jonkun epätavallisen vian takia. Juuri muutama viikko sitten sain päätöksen ADSL:n asennuksen kaverille. Homma kesti lokakuun alusta pitkälle tammikuuhun. Telstran vika se loppujen lopuksi oli, mutta Telstran tyypitkään eivät olleet oikein kiinnostuneita korjaamaan toisen yhtiön ilmoittamaa vikaa. Vasta kolmas talossa vieraillut Telstran teknikko tunnisti, että linjassa tosiaan on jotain vikaa. Tätä käyntiä seurasi vielä muutama käynti, ennen kuin kaikki linjassa olleet viat (useampi kuin yksi!) oli saatu kuntoon. TPG:n tukihenkilöitä oli tosi vaikea vakuutella, ettei vika ole tietokoneen ja sen edessä olevan tuolin välissä. Heidän mielestään suurinpiirtein ainoa tarpeellinen ja pätevä lääke oli "poista modeemiohjelmisto koneesta ja asenna uudestaan ja kytke kaikki (suodatetut ja Telstran teknikoiden toimivaksi testaamat) puhelimet pois linjalta internetin käytön ajaksi". Ja aina sai antaa samat selitykset erikseen jokaiselle tukihenkilölle, joita sai odottaa puhelimeen pahimmillaan tunnin. Huh huh!


Varoittavankin sanan TPG:stä lausuu
Jouni
Canberra

Rockola

LainaaOriginally posted by Jaaks
TPG'n palvelu on ainakin tahan asti ollut ihan hyva ja hyvana plussana on nuo halvat puhelinsoitot - esim Suomeen vain 6c/minuutti :D eika tarvitse ostella mitaan kortteja ja huolehtia niiden saldosta

Jos on laajakaista (TPG:n tai jonkun muun) niin Skypellä soittaa Suomeen lankapuhelimeen 2,9 eurosenttiä = alle 5 aussisenttiä minuutti. Toiseen suuntaan vielä halvempaa eli 1,9 eurosenttiä/minuutti. En tosin ole vielä kokeillut Australiasta ulospäin mutta Suomesta tänne toimii ainakin kuin junan veesee. Tosin tietysti huonompi puoli on että saldosta täytyy huolehtia. Skypen minimilataus on muistaakseni 10 EUR jolla siis puhuu täältä Suomeen jotain 6,5 tuntia.

Lisää osoitteessa http://www.skype.com/
Wovon man nicht sprechen kann, dar?ber mu? man schweigen

riaapa

No siis Skypellähän puhutaan äiteen kanssa ilmatteeksi! :D (onko se nyt voice over IP vai mikä nimeltään?) Mutta on tosiaan hyvä mainita myös tuo Skype --> lankapuhelin -vaihtoehto. :peukkuy
Riina

Urul

LainaaAlkuperäinen postittaja jounij

Telstralta on saanut tämän vuoden alusta rajoittamattomaan imurointiin oikeuttavan diilin noin $70 / kk.

Näin on ja 10GB:n jälkeen nopeus putoaa 512 kilobitistä 64 kilobittiin.Edelleenkin vertailun vuoksi,oma diilini TPG $49,95 ja vastaava Telstralla $129,95...hiukka eroa!


LainaaTPG on edullisempi ja muuten ihan OK, mutta auta armias, jos joudut ottamaan yhteyttä heidän tekniseen tukeensa jonkun epätavallisen vian takia. Juuri muutama viikko sitten sain päätöksen ADSL:n asennuksen kaverille. Homma kesti lokakuun alusta pitkälle tammikuuhun. Telstran vika se loppujen lopuksi oli, mutta Telstran tyypitkään eivät olleet oikein kiinnostuneita korjaamaan toisen yhtiön ilmoittamaa vikaa. Vasta kolmas talossa vieraillut Telstran teknikko tunnisti, että linjassa tosiaan on jotain vikaa. Tätä käyntiä seurasi vielä muutama käynti, ennen kuin kaikki linjassa olleet viat (useampi kuin yksi!) oli saatu kuntoon. TPG:n tukihenkilöitä oli tosi vaikea vakuutella, ettei vika ole tietokoneen ja sen edessä olevan tuolin välissä. Heidän mielestään suurinpiirtein ainoa tarpeellinen ja pätevä lääke oli "poista modeemiohjelmisto koneesta ja asenna uudestaan ja kytke kaikki (suodatetut ja Telstran teknikoiden toimivaksi testaamat) puhelimet pois linjalta internetin käytön ajaksi". Ja aina sai antaa samat selitykset erikseen jokaiselle tukihenkilölle, joita sai odottaa puhelimeen pahimmillaan tunnin. Huh huh!


Varoittavankin sanan TPG:stä lausuu

TPG on ihan OK,onhan se toiseksi suurin palveluntarjoaja.
Mitä tulee tuohon Jounin kertomaan ,niin mielestäni tuo kaikki olisi voinut olla yhtä mahdollista  , olisi sitten vaikka ollut Telstran asiakas.Ei varoitukseksi,mutta onhan noita Telstran linjavikoja-tarinoita kuultu eräitäkin.Ominaista niissäkin on ollut ,että Telstra on väittänyt kivenkovaan vian olevan asiakkaan koneessa...Linjoissa kun on vikaa,niin kenenkä muun vika voisikaan olla kuin Telstran.Tuosta,"Telstran tyypitkään eivät olleet oikein kiinnostuneita korjaamaan toisen yhtiön ilmoittamaa vikaa" , tuskin ovat menneet tuollaista sanomaan,Telstran "tyypit"?

jounij

LainaaAlkuperäinen postittaja Urul
Tuosta,"Telstran tyypitkään eivät olleet oikein kiinnostuneita korjaamaan toisen yhtiön ilmoittamaa vikaa" , tuskin ovat menneet tuollaista sanomaan,Telstran "tyypit"?

Eipä tietenkään - se on vain oma vaikutelmani. Se ei kuitenkaan ollut varoitukseni ydin. Lähinnä olin harmissani siitä, että TPG:tä oli todella vaikeaa saada ottamaan yhteyttä Telstraan vian korjaamiseksi. Telstra taas ei ota "kuuleviin korviinsakaan" vika-ilmoituksia, jos et ole suoraan heidän asiakkaansa.

Tosin tavallaan ymmärrän myös TPG:n asenteen: varmaan suurin osa heille tulevista vikailmoituksista juontuu soittajan tietokoneen monitorin ja monitorin edessä olevan tuolin välissä olevista syistä. TPG joutuu maksamaan Telstralle korvauksia, jos he lähettävät Telstran tyypit tarkastuskäynnille turhan takia. Tässä tapauksessa tosin olisin luullut ja toivonut, että niinkin monen tukipuhelun jälkeen uuden puhelun vastaanottanut tukihenkilö olisi ottanut aiemmista puheluista tehdyistä tietokantamerkinnöistä vaarin, ja havainnut jotain muutakin olevan vialla, kuin että ajurit ja ohjelmisto pitäisi asentaa uudestaan jne.


Lisää
Jouni
Canberra

Jouko

Telstran kaapeliverkon kunnosta kun puhutaan niin ei tarvitse tosiaan mihinkään ylisanoihin puhjeta tai ainakaan täältä niitä ei irtoa!!!. Noiden Jounin mainitsemien ajurien kanssa tuli pulattua kyllästymiseen asti, kun 89-90 taistelin silloisen Dialup ISP palvelun tarjoajan ja Telstran kanssa. Muutama kuukausi ajurirumbaa takana ISP esitti silloin alkuun uskomattomalta tuntuvan väitteen ettei talooni tullut kuparikaapeli kykene kuljettamaan dataa nopeammin kuin 1 - 2KB sec joka oli paras jonka modeemini silloin kykeni kuljettamaan. Vikaa koetettiin useaan otteeseen korjailla ISP:n kanssa huonoin tuloksi. Yleinen loppu-kommentti joskus jopa pariin tuntiin venyneisiin tukisoittoihin oli että ?sulla on koneessa vikaa osta uusi modeemi?. No tosiaan tuli silloin hylättyä suomesta tuotu täysin hyvä modeemi ja ostettua parikin uutta modeemia perä jälkeen, mitättömin tuloksin.

Telstalle asiasta aikani vinguttua kotona juoksi jos jonkinlaista teknikkoa testaamassa linjaa. Paras oli tapaus jossa Telstran mannekiini tuli firman kannettava kone kainalossa esittämään ettei linjassa ole mitään vikaa vaan mun oma modeemini  on viallinen. Tosi tämä mannekiini ei saanut omalla laitteellaan edes netti yhteyttä muodostettua, ja kaveri lähti korvat luipossa melko liukkaasti pois. Seuraavaksi ?teknofirmasta? lähetettiin järeämmän luokan mannekiini jolla oli kenkälaatikon kokoinen parin tuhannen dollarin modeemi jolla yhteys tosiaan saatiin pysymään putoamatta ja niin ettei virhe bittejä esiintynyt. Tulos tästä oli se että, sain kirjallisen vahvistuksen ?teknoyhtiöstä? että linja täyttää Telstran vaatimukset eli se kykenee kuljettamaan 2400bps dataa joka on yhtiö standardi. Ei varmaan ole vaikeuksia saavuttaa tota tasoa kun muistaa että tää oli niitä ensimmäisiä motukkanopeuksia vuosikymmenien takaa. Tuolla nopeudella vasemmassa ylänurkassa olevan logo kuvan olisi saanut ladattua koneelle noin 40 sekunnissa.

Kun silloin rupesin tuota linja-asiaa toisissaan tutkimaan eteen tuli Telstran silloin yleisesti käyttämä ?pair gain? systeemi. Tätä liittymätyyppiä viljeltiin vielä 2002 luvulle saakka kunnes parlamentti kyselyt saivat yhtiön luopumaan sen käytöstä. Pair gainissa Telstra jakoi samasta kaapelista leikattua puhelin liittymää kahdelle asiakkaalle ja tuloksena oli dialup mielessä erittäin huonolaatuinen linja. Ne asiakkaat joka ovat tämän pair gain liittymän uhreja eivät pääse viasta muuten eroon kuin muuttamalla toiseen osoitteeseen tai että Telstra jostain syystä innostuu vaihtamaan erittäin kalliit vaihteet. En tiedä pitääkö paikkaansa mutta joku mainitsi että systeemin olisi telstalle myynyt joku suomalainen firma? heh heh mene ja tiedä?

Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin siirtyä kaapeliin joka oli silloin yhtiön uutuus tuote, ja voi #?%#¤?#¤? jos olisin tiennyt miten paljon siinä voi olla ongelmia en olisi silloista #¤%¤#?¤ parin vuoden sopparia tehnyt. Paras katkos taisi olla lähes viikon mittainen ja lyhyempiä oli melko taajaan. No tulihan vuodatettua?eipä taida kannattaa meikäläisen suusta yrittää saada yhtään kehusanaa kyseisestä firmasta.


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

heanik

Löytyykös päivitettyjä neuvoja että keneltä kannattaa hankkia lankaliittymä ja laajakaista? Lyhyen googlaamisen perusteella näyttää siltä että rajatonta downloadia ei täällä vielä tunneta vaan kaikissa on jokin raja jonka jälkeen imurointi maksaa.

Ei harmainta hajuakaan paljonko kuukaudessa tulee imuroitua kun ei ole ennen Australiaan muuttoa tarvinnut ajatella koko asiaa.

sim

Enpä osaa suositella mitään palveluntarjoajaa, mutta aihetta löyhästi sivuten NetMeter-nimisellä ohjelmalla onnistuu oman kaistankäytön mittaus näppärästi - saatavilla osoitteesta http://www.metal-machine.de/readerror/index.php

Rajaton download näyttää valitettavasti olevan katoava luonnonvara muuallakin maailmassa.. saa nähdä milloin rajattu-trendi ajautuu Suomeenkin.

jounij

Lainaus käyttäjältä: heanik - elokuu 06, 2008, 23:53
Lyhyen googlaamisen perusteella näyttää siltä että rajatonta downloadia ei täällä vielä tunneta vaan kaikissa on jokin raja jonka jälkeen imurointi maksaa.

Tämä ei pitänyt paikkaansa ainakaan muutama kuukausi sitten, kun asiaan viimeksi tutustuin. Useimmilla palveluntarjoajilla on sopimus, jossa tietyn GB-rajan/kalenteri-kk jälkeen hidastetaan linjanopeutta. Hintaa ei kuitenkaan tule lisää näissä soppareissa, vaikka lataisi kuinka paljon vielä hidastamisen jälkeenkin. Normaalikäyttäjälle, joka ei paljoa musaa ja leffoja lataile, 10GB / kk on enemmän kuin riittävä määrä. Itse en juurikaan isoja tiedostoja lataile ja niinpä yleensä käyttö jää noin 2 GB:hen kuukaudessa, jos menee sitäkään.

Meillä duunissa monet käyttävät iiNetiä, joka siis voi tarjota sekä lankalinjan että ADSL2+ -yhteyden (asuinpaikastasi riippuen). Telstran (Bigpond) yhteydet ovat tietysti parhaimmat, mutta varsinkin heidän internet-hinnoittelunsa hipoo tähtitieteellisiä lukemia. TPG:täkin monet käyttävät.


Kommentoi
Jouni
Canberra

Silppu

Laajakaistojen hinnoissa suurta vaihtelua. Palvelupaketit kannattaa kilpailuttaa ensin Whirlpool:issa

RUU

Meilla on kolme aktiivista surffaajaa ja tavaraa liikkuu keskimaarin 5 GB /kk.
Huomioi myos, etta jos otat (esim asuinpaikasta johtuen) perus-ADSL:n, niin upload-nopeus on hidas. Ei haittaa yhtaan selailemisessa mutta jos heitat isoja maaria valokuvia galleriaan tai s-postiin tai uploadaat muuten tietoa niin tarkasta tuokin nopeus silla taalla liittymat todellakin ovat asymmetrisia.
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

MH

Meillä on telstra, etuja saa kuukausittain kun kotipuhelin, netti ja 2 kännyä telstralta. Paskojahan ne on kaikki jos vertaa suomen verkkotasoon. Pitää kuitenkin muista sellainen pieni asia että kuka rakentaa sen koko maan kattavan verkon hetkessä. Kuitenkin puhutaan "euroopan" laajuisesta alueesta. Käyttäjiltä perityt maksut eivät siihen riitä alkuunkaan.

heanik

Kiitoksia neuvoista!! Näillä pääsee eteenpäin. Tosiaan tuo upload-nopeus näyttää olevan usein aika onneton, mikä on harmillista kun kotiväelle pitäisi lähettää kuvia hämmästeltäväksi. Vaan tosiaan ei voi valittaa, pusikkoahan täällä riittää puhelinkaapelin vetoon ja ylläpitoon.