Turistiviisumista de facto-viisumiksi.....apuvaaaa

Aloittaja snoopywaiff, kesäkuu 14, 2007, 02:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

snoopywaiff

Heippa kaikki ja kiitos oikein mielenkiintoisisita lukuhetkistä :peukkuy

Olen oleskellut nyt täällä nurinkurin maassa puolivuotta ja edessä on matka Uuteen Seelantiin hakemaan uutta turistiviisumia.

Nyt kysymyksenni  Mikäli minulle myönnetään 12 kuukauden turisti viisumi, jossa lukee  no further stay, voinka silti hakea sen voimassa oloaikana de facto visaa vai taytyyko minun poistua maasta :confuse

Olen selvilla sen verran etta voin de facto visaa hakea australiassa ollessani, mutta tuo no further stay alkoi askarruttamaan

Asun yhdessa asutralalaisen miesystavani kanssa ja puolen vuoden kuluttua olemme asuneet yhdessa vuoden jonka jalkeen voisimme hakea tuota de facto visaa. Olisin kiitollinen mikali joku minua enemman naissa viisumi ympyroissa pyorinyt osaisi auttaa, vaikka se jolla oli se immigrant officer naapurina  :god:

Muuten kertoo jotain aussien maahanmuuttoviranomaisista etta kun he vaativat minulta rontgen kuvaa koska olin ollut Dominikaanisessa Tasavallassa, niin ainoa laakari joka sen sai ottaa oli Melbournessa (itse asun Ballaratissa). No mina tyttohan kilttina sinne kuvaukseen ja sain tideon etta kuvat lahetetaan minulle ja joudun laittamaan ne itse Tasmaniaan immigratiolle. Paatin kuitenkin varmistaa etta heilla on tieto etta kuvat on otettu, joten laitoin e mailia sinne ja sanoin etta kuvat ovat tulossa asap.

Well.....Viisumin sain tunnin kuluttua viestistani ja ne kuvat ovat vielakin olohuoneessani. ???

Etta silla lailla taalla meilla......

Snoopywaiff aka Pia aka Australiaan rantautunut sukellusope jonka suomut kuivuvat Ballaratissa  :nuttu:

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: SnoopywaiffNyt kysymyksenni  Mikäli minulle myönnetään 12 kuukauden turisti viisumi, jossa lukee  no further stay, voinka silti hakea sen voimassa oloaikana de facto visaa vai taytyyko minun poistua maasta

Oikeilla jaljilla olet Pia.
Fact Sheet 52b sanoo nain:
LainaaWhat condition 8503 means
If condition 8503 has been imposed on your visa, it means you cannot apply for another visa or ask for your visa to be extended while you are in Australia. Once you depart Australia, condition 8503 will not prevent you from applying for other visas.

However, if you are in Australia holding a visa with condition 8503 imposed on it and your circumstances change, there is provision to waive the condition in limited circumstances that are set out at Regulation 2.05(4) of Australia's migration legislation.


Jos viisumissasi on tuo "no further stay", niin siita taytyy ensin paasta eroon ennenkuin voit anoa mitaan muuta viisumia.  Se onkin sitten jo ihan toinen juttu ja melkoisen vaikeaa, mutta mahdollista.

Waiving Visa Condition 8503 - "No Further Stay"

snoopywaiff

Kiitoksia vastauksesta. Nayttaa silta etta he hyvin mielellaan latkaavat tuon no further stay ehdon jos hakee 12 kuukauden viisumia, vai onko nain?

Taitaa olla paras hakea vain 6 kuukauden viisumia jotta valttyisi tuolta ehdolta :nuttu: ??? Alkaa ola aika kallista kun taytyy matkustella Uuden Seelannin ja Melbournen valilla, ja sitapaitsi paluulippu Suomeen menee vanhaksi marraskuussa joten sen jalkeen ei voi edes hakea nopeaa ja halpaa ETA visaa. Jippii etta tama on hauskaa  :nuttu: 

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: SnoopywaiffNayttaa silta etta he hyvin mielellaan latkaavat tuon no further stay ehdon jos hakee 12 kuukauden viisumia, vai onko nain?


Niinhän se tahtoo, olla kun sen turisti viisumin voi saada korkeintaan 12 kuukaudeksi ja sen saamiseksi on paras syy perhe ym suhteet ja silloin myöskin viisumin ylittämisen riski on suurin.

Millä viisumilla olet nyt ?  ja koska se loppuu, jos olet ollut täällä jo ainakin 6 kuukautta ? 

jatketaan sitten... 8)

snoopywaiff

Tulin tanne ETA viisumilla ja kolmen kuukauden jalkeen hain pidennysta siihen niin ettei tarvinnut poistua maasta valilla. Sain jatkoaikaa kolme kuukautta. Olen menossa Uuteen Seelantiin heinakuussa uusimaan viisumini.
Tarkoitus oli hakea 12 kuukauden viisumin jonka aikana voisin hakea De facto spousse-viisumia, mutta nyt on selvaa etta jos minulle latkaistaan no further stay-ehto tuohon viisumiin niin en voi hakea de facto viisumia tuolla oleskelukerralla. ja nayttaa silta etta ne rakatavat 5tuota lausetta noissa pitkissa viisumeissa.

Kuuden kuukauden viisumi riittaa tuohon 12 kuukauden yhdessa elamisen ehdon tayttamiseen, joten parasta hakea vain 6 kuukauden viisumia ja toivoa etta saan sen ilman no further stay. Alkujaa olisin halunnut hakea skilled visan, mutta koska onneton taytin juuri 45-vuotta ei ollutkaan mahdollisuutta siihen visaan.

Olen ammatiltani tilintarkastaja, talous konsultti ja toiminut talouspaallikkona ja konsernijohtajana, joten ammattini puolesta olisin visan saanut, mutta australian hallituksen mielesta 45-vuotiaalla on jalka haudassa  :nuttu:

No onneksi miesystavani ei sentaan ajattele niin  :XXXX

Jaaks

Pia,

Miksi menet NZ uusimaan viisumisi ?
Voithan hakea sen 6 kuukauden jatkon täälläkin, vaikka se sama riski siitä ehdosta kuitenkin säilyy.

Good luck anyway  :XXXX

snoopywaiff

Hei hetkinen

Katsotaan nyt etta olenko mina ymmartanyt asian oikein. Minulla siis oli ETA Visa jonka mukaan minun olisi tullut poistua maasta 3 kuukauden oleskelun jalkeen, Sain kuitenkin jatkettua sita kolmella kuukaudella eli niinkuin saannoissa sanotaan voi jatkoa hakea 6 kuukauden kokonaisoleskeluun alkuperaisesta maahantulosta, joten sain jatkoa 3 kuukautta (Eta 3 kk plus turisti visa 3 kk = 6kk)

Joten minun ymmarrykseni mukaan en voi hakea enaa mitaan pidennysta vaan minun on haettava kokonaan uusi visa ja siksi Uusi Seelanti. Jos vain olisi muu mahdollisuus olisin enemman kuin iloinen jos sellainen loytyisi, saastyisi taas rahaa ja paansarkya. Kiitoksia kaikista neuvoista  :god:

Pia

Jaaks

Niin Hetkinen  :pepsodent

Hait ilmeisesti sen 3 kk jatkon siis "online" taalla Australiassa, jolloin sen saa maksimi 6 kk alkuperaisen viisumin ensimmaisesta maahantulopaivasta.

Oletko ajatellut hakea Tourist Visa (Subclass 676) paperiversiona, jolloin voit saada sen suoraan 12 kuukaudeksi ensimmaisesta maahantulopaivasta ?
Siinakin on kylla sitten taas se riski siita "no further stay", mutta sen jalkeenhan voit sitten  vaikka menna sinne NZ pikku lomalle jos nain sattuisi kaymaan.

snoopywaiff

Hei jaaks

Mina jotenkin ymmarsin niita immin sivuja selaillessani etta sita paperiversio jatkoa ei voi hakea australiassa ollessa, etta mikali on taalla niin maksimi jatko viisumille on 6 kuukautta alkuperaisesta saapumisesta , ei valia onko hakenut online vai paperiversiona?

Mina aina tilintarkastajana ajattelin etta Suomen lainsaadanto on monimutkainen, mutta taidan muuttaa melipiteitani  :nuttu:


Jaaks


Milka

Pia,

Jos sitten spouce viisumin saamisen jalkeen alat tekemaan toita juuri tilintarkastajana, niin tulet huomaamaan etta suomalainen lainsaadanto ja Australian immigraation saannotkin ovat lasten leikkia takalaiseen yritys ja vero lainsaadantoviidakkoon verrattuna :)

Nimimerkki juuri parhaillaan harmannun (WET:n) eli Wine equalisation tax lainsaadannon parissa. On minullakin perjantaihuvit  :nuttu:


RUU

Lainaus käyttäjältä: Milka - kesäkuu 15, 2007, 13:06
Wine equalisation tax lainsaadannon parissa. On minullakin perjantaihuvit
Yksillä on perjantaipullot, toisilla perjantailait...  :D
Onneksi taidat saada välillä nauttia myös niistä sivutuotteista, vai kuinka. :XXXX
RUU

"The Australian native can withstand all the reverses of nature, fiendish droughts and sweeping floods, horrors of thirst and enforced starvation - but he cannot withstand civilisation."
Daisy Bates

snoopywaiff

KIITOSSSSS :god:

Minakin siirryn perjantai laista perjantai :XXXX

Siis ainakin yksi matka NZ ehka saastyy. Toisaalta voivathan ne minulta taman jatkon  evata kun olen jo kerran jatkoa hakenut mutta yrittanytta ei laiteta sanotaan sanassa vai missas se nyt olikaan.

Noista laista sen verran etta mielestani parhaimmat naurut olen saanut  eri maiden lainsaadantoa lukiessa, Paras lukemani vitsikirja on suomen vanhan liikevaihtovero laki..."kalat perattuina, sisalmykset poistettuina ja paloilteltuina eivat ole liikevaihtoverossa tarkoitettua alkutuotantoa ":pepsodent

En tieda siita tilintarkastajaksi ryhtymisesta taalla ausseissa, paremminkin taidan menna politiikkaan, olisi meinaan hieman ravisteltavaa siina suunnalla. Jonkun pitaisi kertoa Mr PM:lle etta elamme vuotta 2007 emmeka 1950  >:D

Mutta katsotaan nyt ensin nama viisumisotkut ja sitten tehdaan paatos mita tehdaan elannoksi. Queenslan ja aluu sukelluksenopettajaksi kiehtoo myoskin  8)

Milka

RUU & Pia,

Nyt alkaa tuntua silta etta lahden kotiin  :nuttu: ja siirryn perjantai laista todellakin perjantaipulloon ja nauttimaan firman tuotteita. Pitaahan minun tehda omaehtoista 'markkinatutkimusta' laintutkimuksen ohella.  :XXXX

snoopywaiff

Voi etta minusta on tullut fiksu viikona aika. taidan perustaa viisumeja suomalaisille konsulttiyrityksen tanne ballraiin >:D

Kun kaikki neuvot pistin yhteen ja sitten viela vietin muutaman paivan immin sivuilla niin alkoihan tamajuttu tasta aueta... Meinasi tosin tulla pikku moka kun olin jakemassa sita jatkoa tahan viisumiini. Nimittain jos olisin ollut seuraavan 6 kuukautta taalla, niin paluulippuni Suomeen olisi mennyt vanhaksi, jonka seurauksena olisin tarvinnut Uutteen Seelantiin viisumin myoskin ja toisaalta Uudessa seelannisa en olisi voinut hakea nopeaa ETA viisumia takaisin ausseihin, koska ei ole ole paluulippua Suomeen , etta selvaa kuin mika  :nuttu:\

No, hankin sita jatkoa vain marraskuulle, jolloin lippu viela voimassa, ja sitten NZ ja sielta lentokentalta ETA viisumi takaisint anne ja ETA:n loppuaikana onkin 12 kuukautta tullut tayteen taalla joen De factoa hakemaan....

Jaiko minulya joku asia viela huomaamatta....... :confuse

Kiitokset teille kaikille avusta. Varmaan viela niita apuja tartten kun yritan saada tolkkua mita papreita minun taytyy Suomesta tilata sita De factoa varten, mutta se on sitten joskus joulukinkkuje sulamisen jalkeen...

Ai niin...OIKEIN HYVAA JUHANNUSTA KAIKILLE  :XXXX

Jaaks

Lainaus käyttäjältä: Snoopywaiff...jonka seurauksena olisin tarvinnut Uutteen Seelantiin viisumin myoskin ja toisaalta Uudessa seelannisa en olisi voinut hakea nopeaa ETA viisumia takaisin ausseihin, koska ei ole ole paluulippua Suomeen , etta selvaa kuin mika

Suomen passilla et tarvitse viisumia Uuteen Seelantiin  :pepsodent
Et tarvitse myöskään paluulippua Suomeen tai muuallekaan saadaksesi ETA'n, jos vain tilillä tai luottokortilla on katetta tarpeeksi matkan jatkamiseen  8)

Hyvää Juhannusta myöskin sinulle  :XXXX

HeidiL

Hei vaan

Itse olin viime syksynä paniikissa tuon No Further Stay -ehdon kanssa, kun en vielä ollut ihan varma jäänkö jo pysyvästi Australiaan sinne viime joukukuussa saapuessani vai en. Pelkäsin tuota ehtoa, koska olin ajatellut, että voisin hakea joko De Facto -viisumia (johon periaatteessa se 12kk tuli täyteen tän vuoden maaliskuussa) tai työnantajan sponsoroimaa viisumia siellä ollessa. No, päätinpä sit hakea 12kk turistiviisumia ja sieltä sit napsahti se No Further Stay. En oo varma kuinka paljon ton ehdon saaminen liittyy viisumin pituuteen ja kuinka paljon hakemisen syyhyn, mut näyttäis aika varmalta, että ehdon saa jos hakee pitkää viisumia ja kertoo, että puoliso on aussi.

Onneks sentään tuossa No Further Stay tapauksessakin voi mennä ulkomaille (vaikka sinne Uuteen Seelantiin) ja hakea ihan mitä vaan viisumia siellä ollessa. Omalla kohdalla kävi niin, että tän kertainen Aussi-oleskelu jäi puoleen vuoteen ja työ vie ainakin vielä vuodeksi muualle maailmalle. Uuden viisumin hakuun pääsen sitten varmaan taas vuoden päästä, jolloin pitäis ainakin olla riittävät perusteet vähän yhteen jos toiseenkin viisumiin!

Tsemppiä viisumiviidakossa  :peukkuy