Terveydenhuolto ja lääkärit

Aloittaja Soon, maaliskuu 27, 2004, 06:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Soon

HEI!
Millainen terveydenhuolto Ausseissa on(sydney). Tiedän että suomella ja Australialla on terveydenhuolto sopimus. Mutta mitä se kattaa??

Esim. varaan joltain lääkäriltä(yksityinen?) ajan. Mitä se maksaa? kuuluuko sopimuksen piiriin?

Millainen äitiyshuolto siellä on jos on raskaana? kuuluuko ultrauksia jne...

Oon muuttamassa Sydneyyn 2 vuodeksi ja kiinnostais tietää vähän arkielämän asioista...

Jaaks

Soon :D

Ota private health insurance, se kannattaa ja kattaa kaiken


esimerkiksi:
http://www.medibankprivate.com.au

arixmel

tuosta yksityisestä sairausvakuutuksesta voidaan olla montaa mieltä, no ainakin minä olen eri mieltä kuin Jaaks eli silloin siinä on jo 2 eri mieltä eli kaksimielistä,,,hoh hoijaa liian aikaista sunnuntaina, tai liian vähän kahvia,,,tupakoinninkin lopetin perhana...mutta asiaan,
noista yksityisista vakuutuksista on ollut aika paljon juttua ja myös negatiivisessa mielessä eli ensin on luvattu maat ja taivaat mutta sitten se ei ole toiminutkaan,,,arvaat oikein meillä ei ole sitä
 itse en ole paljoa käyttänyt aussi systeemiä mutta kerron senkin vähän. Suomessa en käynyt koskaan yksityisellä ja kun tulin tänne niin se on luonnollinen valinta jos asut isoissa kaupungissa, esim melbournessa on kuulemma melkein mahdoton päästä ilman päivän jonottamista sairaalaan ja normaalit sairaalat ovat hunompi tasoisia kuin suomessa (ainakin jos royal melbournea vertaat pohjalaisiin)

itte oon käynyt joskus yksityisellä ja medicare korttia vilauttamalla se maksoi vain muutaman kympin, eli ei se pahakaan ole, hammaslääkärit ehdottomasti yksityisellä...MUTTA

kaikki muuttuu esim jos olet saamassa lapsia, me saimme tosi hyvän ja korkeatasoisen palvelun royal womens hospitalissa,,, ja menemme uudestaan jos tarvetta tulee...ai niin pari ultraa kuului kuvaan (erikoinen ultra kun kuvatkin kuuluu lol)

toinen mutta,
Jos olet maaseudulla asia on toinen,
Menimme Maryborougssa (QLD, jotain 20 k asukasta) näyttämään poikani sormea terveyskeskukseen ja siellä oli ihan kuin koto suomessa eli ei mitään valittamista.
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Urul

Private health cover: Is it really worth it?

Olen samaa mieltä kanssasi Arixmel.Entinen naapurimme niinikään lopetti yksityisen vakuutuksensa sen jälkeen ,kun hänelle tehtiin ohitusleikkaus.Siksi ,että hänen vakuutuksensa olisi noussut aika tavalla tuon tehdyn operaation vuoksi.
Meidän tuttavaperheen teini-ikäiselle tytölle laitettiin tässä jokunen aika sitten hammasraudat.Vanhemmat kertoivat  sen maksavan noin $3000 .Heillä ei ole  private cover.Laskujensa mukaan ei kannata.

Juurihan eräs  meistä suomalaisista totesi tuolla sydänmaan radiohaastattelussa että Australiassa ei sairaaksi kannata tulla.Onko näin ?

Me  asumme täällä Qld:ssä ja se  mitä on tarvittu käyttää terveyspalveluista olemme olleet ihan tyytyväisiä.Juu,tuohan varmaan on totta että sairaalat ovat verrattain vanhoillisia ,laitteet  jne.
Statistisestihan Qld:ssä  ovat  nuo leikkausjonot  the best in nation.

http://aca.ninemsn.com.au/stories/1641.asp?MSID=5b853aa2ecc9417e97ee327061166062


Taas siellä Melbournessa on ammuskeltu ,onko nyt 23:s teloitus viiden vuoden aikana?