Melbournen suomalaiset 2. - Juhannus - (Huom. pitkä ketju puolitettu ja siiretty)

Aloittaja Heidi, huhtikuu 07, 2004, 10:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heidi

Tämä viestiketju on jatkoa pidemmästä viestiketjusta joka puolitettiin....Alla linkki edellisiin

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=723


Terhi, tervetuloa (vihdoinkin) dunderiin. Odottelin sinua vierailulle silloin viime vuoden puolella, silloin itsenaisyyspaivan illallisella kun niin lupailit... Jos siis olet tulossa entisille kotikonnuille niin muista ottaa yhteytta!!

Mina olisin kans kiinnostunut juhannustapaamisesta, mutta Melbournen kelit tuntien kannattaa varmaan harkita sisatiloissa pysymista siihen aikaan vuodesta... Me tosin ei sitten voida vauvan kanssa tietenkaan tulla mihinkaan savuiseen pubiin - mitahan muita vaihtoehtoja olisi tarjolla???

Terhi

Oon muiltakin kuullut etta Altonan juhannusjuhlat ei valttamatta ole kaikkein railakkaimpia (itsella sielta on kokemusta vain vappujuhlien tiimoilta - ja silloin kylla oli tylsaa)... Tietty jos sinne saisi kunnon porukan kokoon, niin kyllahan me varmaan saataisiin tunnelma nousemaan!!?? Muita ehdotuksia??

Heidi, kylla ma sinne entisille kotikonnuille viela tuun kaymaan... On vaan muka niin kiire, etten ole viela ehtinyt... Pidetaan yhteytta...

Zende

Tervetuloa dunderiin Terhi (vihdoinkin)!

Juhannuksena on tosiaan usein tanssit Altonan suomitalolla, olen ollut siella pari kertaa.  Kun on menty kavereiden kanssa, on ollut ihan mukavaa, mutta yksinhan siella tulee tosiaan vahan orpo olo kun on ihan eri ikaryhmasta/maailmasta kuin muut.  Eli ellei muita ideoita ilmaannu, minusta olisi kiva menna sinne humppaamaan isommalla porukalla, ja kayda ilahduttamassa vanhempaa vakea olemassa olollamme.  Ainakin Suomi-lehden kirjoitusten mukaan tuntuuvat olevan huolissaan siita, ettei suomalaisuutta pida Australiassa kukaan muu ylla kuin nuo 1950-60 -luvuilla tanna tuleet, mutta sehan ei selvastikaan ole totta!  Kiitos Jaaksin etc. ja naiden sivujen :god:  Siella vauvakin varmaan parjaisi, muistaakseni siella ei ole mitenkaan erityisen savuista, eika edes hirvean meluista, vaikka humppa soikin.

Mutta siis jos joku keksii jotain muuta, sekin tietysti sopii.  Mutta juhannusta vietetaan edes jotenkin, eikos :XXXX

Zende

arixmel

hei kaikki,
tuo zenden epätoivoinen "vietetäänhän" jäi soimaan päässä ja ajattelin laittaa omia ajatuksiani mukaan vaikka en ikävä kyllä pääse mukaan (jossei nyt noiden brisbanen immeisten kanssa tule törmättyä).

Mutta mitä minulla oli mielessä että siihen juhannuksen viettoon on monta tapaa voidaan ihan vain käyttää sitä tekosyynä (niin kuin me sitä tarvittaisiin:roue) ja järjestää tapaaminen juhlat. eli se ei eroaisi muista vastaavista muuten kuin tavatessa lausutun "hyvää juhannusta" verran.

no kuinkas siitä saatais enemmän juhannuslaiset...no ainahan on se suomalainen rock festari tapa...eli kaikki ottaa teltan ja lyö sen pystyyn botanical gardensiin mankka täysille (ai niin auto teltan viereen, grilli ja humalaista örveltämistä 3 päivää :hahhaa :hahhaa :hahhaa  (ja heidi vois käydä vauvan kanssa päivittelemässä nykynuorisoa :))

No luulisin että tuo on kasvanut kaikista ulos jos sitä on ollutkaan.

mitäs muuta vaihtoehtoa olis...musta tuntuu että parhaiten sen juhannus tunnelman sais aikaan ympariston kavereiden ja ruuan yhteistyöllä...eli paikka muotoutuu tärkeäksi...eli pitäis olla mahdollisimman paljon suomalaista kesähuvilaa muistuttava paikka,,,sauna,,järvenranta,,,ja nuo koivutkin pitäs varastaa hmmm...on tuossa Altonassa se hyvä puoli että niillä on ne koivut siinä oven pielessä valmiina, ja siellä soi se perinteinen musiikki taustalla...ja sopii myös vauvoille...sitten siitä voi lähteä jatkoille ne jotka sille tuulelle tulee.

mitä sitten päätattekin niin raporttia meille kehiin, ja muistaakseni altonaan piti mielellään ilmoittatua että ne osa varata safkat
ari
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Heidi

Mun pitikin juuri kysya, etta tarviiko sinne suomitalon juhannuskekkereihin ilmoittautua etukateen, siis ilmeisesti tarvitsee?? Kokoontuminen siella olisi varmaan ihan hyva idea, eipahan tarvitse kenenkaan sen kummemmin organisoida mitaan ja jos siella kerran on ruokaa ja juomaa seka musiikkia tarjolla niin mitas sita enaa muuta tarviikaan... Olisi kiva kuulla kokemuksia aikaisemmista tapahtumista siella, siis onko siella yleensa tosiaan niin tylsaa, kun kuulee vaitettavan?? Mutta jos saadaan iso porukka mukaan meita vahan "nuorekkaampia" niin eikohan me saada hauska ilta aikaan!! :XXXX

PS. Ari, hauska idea toi festarijuttu - ei vaan taida kaytannossa ihan onnistua... Kylla tulikin muuten ikava kunnon suomalaisia kesafestareita, mutta ei varmaan kunto enaa kestaisi sellaista menoa... :hahhaa

Zende

Yhdyn edellisiin.

Odottelen kuitenkin sita, etta juhannuskekkereista ilmoiteltaisiin Suomi-lehdessa, niin kuin yleensa, ennen sen kummempaa jarjestelya tai varailua.  Voisi kai sinne seuralle jo nyt soittaa ja kysya onko mitaan suunnitteilla, mutta eikohan tuon kerkea sittenkin kun katsoovat hyvaksi tapahtumasta julkisesti ilmoittaa. :)

Zende

arixmel

viimeksi kun mina olin siella niin ne oli niin sanotut kuivat juhlat...ja jos juhannuksena haluaa muutaman oluen tahi vastaavan nauttia niin voisi olla hyva idea olla taskumatti mukana tai enemman juhannusmeininkia ja eski peraluukussa jaita puolillaan ja siita sitten suomalaista juhannusta ammentamaan...tuli mieleen noi juhlat muistuttaa suomalaisia haita jossain peraseinajoen nuorisoseuralla...tiijatte ne joissa on kaikki vanhemmat sukulaiset istumassa poydissa ja paivittelemassa nuorempien menoa
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

datapair

Tervehdys!

Suomalaiset h??t? En tied? muuuta kuin sanonnan pohjalaisista h?ist?: "Eteisess? korillinen puukkoja ja tahko k?vi kolmessa vuorossa".

?lk?? te nuoret sortuko ik?rasismiin. Uskoisin, ett? sinne Australiaan tulleet olivat nuoria aikanaan ja meno sen mukaista.

Luulis l?tyv?n ymm?rryst?, sekaan vaan niin kuulette varmaan uskomattomia juttuja joko valeita tai tosia, mutta mit? sill? on v?li?.

Brisbanessa ollessani k?vin olusilla l?heisess? "Lepakkoluolassa" (Down Under) Ihan mukavia nuoria tarinan iskij?it?, jopa tarjosivat vanhalle paapalle oluita. No tietenkin tarjosin takaisin, mutta t?rkeint? on ennakkoluulottomuus.

Juhannusjuhlista tulee juuri sellaiset kuin itse haluatte.

Avoimin mielin mukaan.

Hyv?? juhannusta toivoen Tapio

Jouko

Kyll? noita ep?virallisia Juhannusjuhlia j?rjestet??n t??ll? Brisbanessa ymp?ri kaupunkia, tosin tilaisuudet ovat enemm?n ja v?hemm?n yksityisi?. Parissa paikassa poltetaan yleens? jopa Juhannuskokkoa! Latasin valokuva galleriaan kuvan vuoden 2002 ep?virallisesta juhannusjuhlasta, tunnelmaa l?ytyi vaikka ilma oli kylm?nlainen j?rven virkaa hoiti l?heisyydess? ollut sadevesi-allas. Kategorian selaaminen vaatii sis??nkirjaantumisen.

Kyll? noista Juhannuskekkereist? on yleens? ilmoituksia lehdiss? ja t??ll?kin. Kannattaa my?s pit?? korvat auki sill? Suomalaiset j?rjest?v?t paljon noita takapiha juhlia joissa tosiaan poltetaan joskus jopa Juhannuskokkoja eik? niist? kovin julkisesti ilmoitella. Samaa toimintaa on tiet??kseni ymp?ri Australiaa joten puskaradiota kuuntelamalla voi l?yty? vihi? tulevista jussi-juhlista:eye:


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Heidi

Taytyy vahan tarkentaa omaa kommenttiani "nuorekkaista" suomalaisista, en nimittain halua missaan nimessa kuulostaa rasistiselta vanhempia ihmisia kohtaan. Tuo sana "nuorekas" kun on vain kulkenut vahan kuin vitsina tassa viestiketjussa alusta saakka...
Suomessa mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut kontaktia vanhempaan ikaluokkaan, kun menetin isovanhempanikin aivan liian varhain. Kaikki ystavanikin olivat samaa ikaluokkaa kuin itse olen. Australiassa asuessani asia on ollut aivan pain vastoin, suurin osa ystavistani ja tuttavistani on aivan eri ikaisia - huomattavasti itseani nuoremmista vanhuksiin. Odotan itse asiassa mielenkiinnolla vanhempien suomalaissiirtolaisten tapaamista, voin vain kuvitella millaisia upeita juttuja heilla on kerrottavanaan vuosien varrelta! :peukkuy:peukkuy

arixmel

jaa, onkos ketaan juhannuksena Maryborough-hervey bay linjalla...itsella ei ole oiken muuta mielessa kuin etta vois siina pistaa grillin pystyyn, istahtaa siihen viereen eskin paalle ja katsella yotonta yota, ja ehka hiukan myohemmin kayda kolisuttelemassa paikallisen ovia :XXXX
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tuipa

Kiertokirje tuli eilen ja t?ss? viel? uudelleen jussijuhlien aika:
Illallistanssit 19.6 klo 19, liput $25 jotka pyydet??n varaamaan etuk?teen.
Eikun humpalle (taisin edellisen kerran humapata lavatansseissa m?kill? kun olin 10 v...)

Zende

Hienoa, kiitos infosta Tuipa!  Laittaisitko viela puhelinnumeron tai muuta tietoa siita miten noita lippuja voi varata?  

Onko sulla tietoa siita mita tuo $25 sisaltaa, esim. minkalainen illallinen siella on tarjolla, ja onko paikalla orkesteri vai tuleeko humppa levylta.  Vaikka ei sen niin valia, mua ainakin ajatus kunnon humppaillasta innostaa joka tapauksessa... :D


Kiitos,
Zende

Tuipa

Terve Zende!
En viitsinyt laittaa sit? puh numeroa aikaisemmin, kun en ole varma miten tarkkoja ihmiset on kotinumeronsa kanssa... Minulla on numero t?ss? kotosalla, jos l?yd?n jostain kotimeilisi, niin voin sen meilata suoraan. Sorry t?m? hankaloittaminen, mutta en haluaisi oman kotinumeroni olevan netiss?...
Paikalla on humppaorkesteri, eli liven tahtiin tanssitaan! Ruuasta en viel? tied?, mutta tapaan Annelin huomenna ja sitten tied?n enemm?n.

jounij

Melbournen Suomi-Seuran sihteerin Anneli Rickardsin puhelinnumero l?ytyy valitsemalla t?m?n sivuston p??sivulta www.dundernews.com otsikon "Osoitteita" alta "Suomiseurat".  T?ss? on sinne suora linkki:

http://www.dundernews.com/aus/wmview.php?ArtID=59

Kaikkien australialaisten puhelinnumerot (paitsi salaiset ja k?nnyt) l?ytyv?t osoitteesta

http://www.whitepages.com.au/wp/


Puhelinnumerojen vepiss? n?kymisen vaarallisuuteen ei usko
Jouni
Canberra

Tuipa

Nyt on sitten taikuri Jari n?hty ja Suomi talolla taas k?yty. Varmaan kaikki paikalla olleet ovat samaa mielt? jos sanon, ett? mukavaa oli!
Juttelin pitk??n my?s Annelin ja Jorin kanssa. T?ss? yhteenvetona muutamia juttuja:
1) Juhannus. Puh numeroita joihin voi soitella on Suomi talolla Kimmo 9398 4143 ja Anneli 9974 2912. Kerroin ett? meit? nuoria on tulossa ja molemmat olivat todella iloisia!
2) Bilis ilta - Suomi talon saa k?ytt??ns?, jos niin vain sovitaan. Jos siit? tehd??n virallinen tapaaminen, niin asia t?yt?? menn? johtokunnan kautta, mutta Jori oli ehdottomasti tapaamisen kannalla. Eli voitaisiin ajatella esim joka kuukauden ekana perjataina bilist? ja baari Suomi talolla tms., vai mit? mielt? olette?
3) Suomi p?iv?t 2005. Vaikka toimikunta on jo valittu niin mukaan p??see, tuoreet mielipiteet ovat aina tervetulleita. Ja jos nuoria halutaan saada mukaan, niin ohjelmaa pit?isi saada ja siin?h?n me voidaan vaikuttaa!
4) Tapahtumia Suomi talolla - Ennen juhannusta on viel? vapputanssit, 1.5 klo 7.30 pm alkaen, liput $10 sis. tippaleip?
Eli kaikenkakkiaan positiivista juttelua! Toivottavasti me saadaan sitten jotain aikaiseksi, ettei t?m? juttu j?? vain puheeksi!
Eikun aktivoitumaan!

eevis

LainaaAlkuper?inen postittaja Tuipa
3) Suomi p?iv?t 2005. Vaikka toimikunta on jo valittu niin mukaan p??see, tuoreet mielipiteet ovat aina tervetulleita. Ja jos nuoria halutaan saada mukaan, niin ohjelmaa pit?isi saada ja siin?h?n me voidaan vaikuttaa!

Eli lapsiparkki-ideasta tyk?ttiin? Helpottaisi varmaan lapsiperheiden mukaanl?ht??. Vai tarkoittaako "nuoria halutaan mukaan" teinej? ja varhaisnuoria? Tykk?isk?h?n nekin leikki? laululeikkej?...tai Noita Pompelipossaa... :P :hahhaa But seriously, mink?laisella aikataululla p?ivi? mahdetaan tehd?? Varmaan lapsiparkin tyyppisen jutun suunnittelun vois aloittaa vasta vuodenvaihteessa? (Pohjustan t?ll? vaan sit?, ett? tulen itse vasta silloin paikalle...) Ei kai siin? sen kummempaa kuin mietti? pelit ja leikit etuk?teen ja sopia ketk? tulevat leikitt?jiksi. Sitten v?h?n ennen itse tapahtumaa vaan kasata tarvikkeet ja v?s?t? joku "aitaus", jossa touhutaan, ettei lapsoset karkaile... Tai jotain sen suuntaista.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


eevis

T?ytyyp? ihan vaan tiedustella, ett? olisiko jollain melbournelaisella dunderilaisella tarvetta saada hyv? vuokralainen :D ? Olisin kiinnostunut vuokraamaan 1-2 makuuhuoneen asunnon tai isommassa talossa semmoisen osan. Tarvitsisin k?mpp?? vuodeksi 2005. En pid? "paikat p:ksi -bileit?", enk? harjoittele pianonsoittoa 4h joka p?iv?, saati rumpuja. Lemmikkej? ei tule, paitsi toivottavasti semmoinen huntsmanni talon puolesta. Lis?? tietoja tarvittaessa.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


sanna77

Eevis, eip? ole nyt juuri mieless? ket??n joka tarvisi vuokralaista tai k?mppist? - mutta toki laitetaan korvan taakse jos kuulen jotain. Mutta t??ll? on kyll? noita vuokra asuntoja tarjolla ihan mukavasti eli ei pit?isi olla ongelmaa t?nne tullessa ;)

Muistan kun muutimme Lontoosta Helsinkiin ja yritimme etsi? vuokra-asuntoa. Joka paikassa oli hirve?t jonot katsomaan asuntoja ja v?litystoimistojen palkkiot olivat hurjat. :( Ja Tarjonta oli todella huonoa. Mutta t??ll? ei ole sama ongelma.

H?m?h?kkej? saat lemmikiksesi aivan varmasti, niit? riitt?? riesaksi asti. :hahhaa

eevis

Kiitti sanna77 :D

Tuntuu tosiaan netti olevan pullollaan ilmoituksia, ett? eik?h?n sielt? minullekin joku k?mpp? l?ydy, mutta ajattelin vaan yritt?? p??st? helpolla ;) , jos vaikka k?visi m?ih?, ja joku suomalainen tarvitsisi asukkia k?mpp??ns? :D N?in aikaisin k?mp?n hakeminen kun tuntuu muuten mahdottomalta, kuin ett? jos sopii jonkun kanssa suullisesti etuk?teen. En ole kyll? viel? edes kysynyt proffaltani, olisiko h?nell? jotain tiedossa, omaa tai suhteilla, ett? t?ytyy sit?kin viel? tiedustella. Jos ei etuk?teen mit??n saa sovittua, niin t?ytyy vaan menn? ensin tilap?iseen majoitukseen vaikka Monashin yliopistolle ja sitten eka viikko (toivottavasti ei pidemp??n! :sormetr) juosta k?mppi? hakemassa. Kivahan ois, jos k?mpp?asia ois selv? jo saapuessa, mutta saas n?hd? kuin k?y.

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Tuipa

Eevis hei!
Tenavaparkki otettiin ilolla vastaan, ja samalla sain kuulla ett? lapsi vastaavaa ei ole edes viel? valittu. Monet kun pelk??v?t vastuunottoa... Mutta jos meit? on jo nyt sin?, Riina ja min?, niin ehk?p? voin vaikka ilmoittautua mukaan toimikuntaan. Se suunnittelu t?ytyy vaan k?yd? privess?, ett? vieraille j?? edes jotain salaista :roue
K?mpp?? ei ole tarjota mutta h?m?h?kkej? saat! Whitetailsit meill? saa tappotuomioin samantien, mutta k?mmenenkokoiset (ja sit? suuremmat) huntsmannit voidaankin sitten purkittaa sinua varten :hahhaa

eevis

Moi Tuipa :D

Kiva jos suostut vastaavaksi, helpompi varmasti niin kun olet kuitenkin siell? paikan p??ll?. Lupaan :pyhimys t?ss? todistajien l?sn?ollessa, etten luistele vastuusta, vaan suunnittelen teid?n kanssa p?? sauhuten leikkej? ja muuta puuhaa! T?ytyy tosiaan pit?? suunnitelmat top secretin?... :eye:

Ja ker?tk?? vaan kaikki isot huntsmannit isoon lootaan ja l?hett?k?? vaikka hein?kuussa mulle postipakettina. Siin? vaiheessa olen kuitenkin unohtanut koko jutun, ja saan ihanan yll?rin kun avaan Ausseista tulleen mysteeripaketin ja sielt? p?ll?ht?? parisataa n?lk?ist? huntsmannia! :hahhaa :hahhaa :hahhaa
Dees - We will bloody bounce back!!!


TC

Moi kaikki melbournen suomalaiset!!!

Kiinnostaisko ketaan lahtea juhlistamaan vappua nyt viikonloppuna??? taa tuli vahan myohaan mut miten olis esim treffit jossain pubissa tai baarissa tai jos on kaunis ilma jossain ulkona. olis kiva saada porukkaa taas kokoon!

Katariina

Zende

Hei Katariina

Toivottavasti loydat vappuseuraa!  Itse en ole kaupungissa vappuna, mutta toivottavasti tavataan joskus myohemmin, esim. juhannuksena.  

Oletko kauan asunut Melbournessa?

Zende

TC

Moi Zende ja kaikki!!

Ausseissa oon asunut kaikkiaan reilut 2,5 vuotta, Melbournessa vain pari kuukautta. Suomalaisia en ole taalla viela harmikseni paljoa tavannut, ruotsalaisia ja norjalaisia jonkun verran. Heilla tuntuu olevan paljon kaikenlaista kivaa yhteistoimintaa ja tapaamisia. Tiedan etta vanhemman polven suomalaiset tapailee taalla paljonkin, mutta missa on kaikki "nuoremmat", sanotaan 20-40 -vuotiaat?? Olis kiva jos voitas pitaa enemman yhta, tavata saannollisemmin  ja pitaa Suomen lippua korkealla. Mulla olikin jo puhetta Jorin ja Annelin kanssa pari kuukautta sitten Suomi-talolla tasta "nuorten katoamisesta" taalla Melbournessa.Ma olisin ainakin valmis jarkkaileen tapaamisia ja tekemista yhdessa jos vain halukkaita on. Juhannuspippalot on tulossa piakkoin, ehkapa siella voitas kehitella jotain. Ollaan yhteydessa!

Katariina

riaapa

Joo Katariina!!! (meill? on muuten samana p?iv?n? nimpparit... :D )

Ootahan kun p??sen sinne, niin mielell?ni alan sun kanssas j?rkk??m??n jotain toimintaa! Ja vaikuttaa silt? ett? juhannustansseihin on jo tulossa ihan mukavasti t?t? "nuorekkaampaakin" porukkaa, siell?h?n sit? on hyv? jatkaa suunnittelua.

Riina.

p.s. My?h?styneet vapuntoivotukset!! Tultiin juuri piknikilt? aurinkoisesta Kaivopuistosta.
Riina

Tuipa

Katariina!
En tied? oletko lukenut aikasempia viestej?, mutta olen yritt?nyt t?t? nuorten aktivoitumista hehkuttaa kahdella eri keskustelupuolella siit? saakka kun t?m?n sivuston l?ysin. Ja hyv?, jos lis?? innostunutta porukkaa l?ytyy, mukaan vaan! Me ollaan oltu ruotsalaisten kanssa tekemisiss? vuosikausia, ja toimintaa on paljon enemm?n. Mutta t?st? on hyv? aloittaa.... Eli tapaillaan juhannuksena ja siit? eteenp?in.

Tuipa

Ja Riinalle viel?,
Onnenmyyr? Kaivopuistossa! Siit? onkin vuosia aikaa kun siell? viimeksi oltiin! Vappu ei nimitt?in ole vappu ilman mantaa ja kaivaria, silli? ja shampanjaa!

TC

Moi Zende!

Laitoit mulle uzu-postia, mut jostain syysta en saannut sita auki. jos pystyt kirjoittele uudelleen. ja yritan avata sita paremmalla onnella.

Katariina

eevis

Moro melbournelaiset!

Mink?slaista s??t? siell? pitelee? Joku teist? taisi jossain t??ll? mainita jotain pipon k?ytt?misest? (!). Kyll?h?n min? jotenkin henkisesti olin valmistautunut ottamaan villasukat ym. l?mpim?t vaatteet mukaan mutta ett? pipokin... Katselin vaan yht? s??sivustoa, ja v?ittiv?t ett? siell? olisi yli 10 astetta ja kuitenkin siell? on just nyt y?. :?

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


Tuipa

Huomenta Eevis!
Vastaanpa t?ss? samalla, kun olin sinulle kirjoittamassa kuitenkin!
Ilmoista ensin, kyll? t??ll? pipoa, tosin ei nyt ihan niita tosil?mpimi?, tarvitaan! Eilisaamuna oli vain 5 astetta, ja pikapuoliin t?ytynee taas skrabata ikkunat aamulla! Meilt? on 45 km keskustaan, eli ei olla kovin kaukana. Meilt? on l?himm?llle kukkulalle vartin ajomatka, ja siell? on jopa lunta, jos oikein tuuri sattuu!
L?mp?tilathan t??ll? pysyy aika ylh??ll? Suomeen verrattuna, mutta tuuli on kylm?n kostea ja inhottava. Siihen p??lle viel?, ett? taloissa ei jurikaan ole eristyst?, vaan joka nurkasta vet??! Meill? on onneksi keskusl?mmitys, ja talo pysyy 22 asteessa, tosin kaasulasku on sen mukainen... Ilman kylmyydess? on se ongelma, ett? on kylm?, muttei tarpeeksi kylm? talvivaatteille, syysvaatteet on hyv?t, paitsi tiestyi vuorilla, jossa pitk?t kalsarit on paikallaan! Kunnon lumimyrskyss? on todella kylm?, kun se kostea tuuli taas puhaltelee. Vaikka olen lapissa hiihdellyt 32 asteen pakkasessa, niin t??ll? vet?ydyin suosiolla pois rinteest?!
Sitten siihen varsinaiseen asiaani, eli Suomi p?iviin; Olen nyt sitten jonkinn?k?inen lapsivastaava kun v?litin meid?n viestej? ja ideoita toimikunnalle. Ilmoitin sinutkin ja Riinan mukaan, kun aikaisemmin sanoitte mieluusti olevanne mukana. Eli laitan sinulle jossain u2u viestej? (jos nyt osaan sit? k?ytt??, kun en vole moista koskan el?m?ss?ni kirjoitellut) niin voidaan suunnitella lis?

Zende

Katariina, lahetin uuden U2U:n, toivottavasti sen avaaminen onnistuu :)

Zende

Jouko

Hei Katriina,

Jos U2U:n luku ei onnistu niin pist? viesti mulle joko e-maililla tai (U2U (!)) viestill?. No toi viimeinen oli nyt v?h?n samalainen kun Telstran puhelin tuen nauhotettu-viesti jossa sanotaan jos sulla on vaikeuksia p??st? nettiin niin mene Telstran nettisivulle ja katso sielt? ohjeita :itke

Mutta vakavasti, laita my?s virhe ilmoitus mukaan jos semmoinen sattuu tulemaan.

T: Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

eevis

Tuipa :)

Kiitti s??tiedoista. Kuulostaa ihan tutulta nykyisess? sijaintipaikassani tuollainen kylm? tuuli yms mukava...ett? en sitten ainakaan kokonaan sit? karkuun p??se. No, eik?h?n kes?ilmat korvaa sen. :D

Ei ollut ainakaan viel? tullut U2U, mutta ehk? et viel? ollut sit? l?hett?nytk??n. Voin laittaa sulle vaikka sitten U2U:na meiliosoitteeni, niin ehk? on helpompi meilaillen suunnitella. Tai mit? mielt? olet? Kyll?h?n tuo U2U toimii my?s erinomaisesti, ett? voihan sit?kin tietty suunnitteluun k?ytt??. Toisaalta jos Riina on my?s mukana suunnitteluissa, meilitse voitais meilata kaikille yhteisesti, kun U2U on ymm?rt??kseni vain kahdenv?linen. Vai olenko v??r?ss??? No, palaillaan siis asiaan joka tapauksessa.

Jes, ylihuomenna katsomaan Troijaa...siis tietysti sen historiallisen arvon takia! Sill? ei ole mit??n tekemist? asian kanssa, ett? siin? Brad Pitt, Orlando Bloom ja Eric Bana miekkailevat kevyehk?iss? vaatteissa...pinkeit? lihaksia...oho, sanoinko sen ??neen??? :hahhaa    :hahhaa

eevis
Dees - We will bloody bounce back!!!


arixmel

Eevis,
mulla kun oli aina mielikuva etta sa olet miespuolinen,,hmmm tai toisaalta,,,mulla on kaverita coliingwoodissa (miehia ) joilla on sama maku (ja sen takia mun elama on siella niin hankalaa) (eiko ollut hieno tapa kehua itseaan) :roue:P:roue:hahhaa:hahhaa
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

Tuipa

Siis miten ihmeess? Eevis voisi olla mies?! Seh?n on selv?sti Eeva-Marian tai vastaavan lempinimi (vai johtuuko t?m? selkeys siit? ett? ikivanha kaverini on Eevis Eeva-Mariasta)
L?hetinkin sulle Eevis U2U:n, jos tuli perille niin pist?n lis?? postia!
Ja Arille, kun sanoin aikaisemmin noista Suomi p?ivist?, niin taidan nakittaa sinutkin mukaan, kun joskus sanoit tulevasi apuun tarvittaessa! Selasin t?ss? muuten yhten? p?iv?n? vanhoja viestej?, ja siell?h?n Zende oli aktivoinut vaikka ket? mukaan! Ovatko muuten kaikki viel? kuulolla?

Tuipa

Pist?np? t?ss? viesti? hiljaisuuden keskelle - jossain vaiheessa Melbulaiset kirjoittelivat vaikka kuinka paljon, mutta nyt on niin kovin hiljaista!
Jussiin on en?? vajaa kuukausi; kunhan muistuttelen, ett? mahdollisimmat monet tulee paikalle Altonaan, humpalle tai vaikka olusille, jokatapauksessa Jussille!

Zende

Ei hataa Tuipa, kylla meita on ainakin muutama tulossa juhannusta viettamaan.  Siella sitten tavataan.
Zende MelbOURNESTA  :)

Zara

Moikka!

Voisiko joku viel? kerrata, mit? juhannuksena tapahtuu (ilmeisesti siis 19.6. Altonassa)? Mihin aikaan? Mit?s sille? tapahtuu?
Liput oli siis 25 dollaria? Mit? t?m? sis?lt??? Mik?s sen Suomi-talon osoite on? (Vaikka kaipa sen n?ilt? sivuilta tai Melwaysistakin l?yd?n, jos ei joku enn?t? jo ennen sit? vastaamaan, ootte niin nopeita! :)   )


Toivottavasti mahdollisimman moni p??sisi paikalle!

Iloista ja aurinkoista viikonloppua!

Hennu

Heips!

Ajattelin nyt ilmoittautua t?ll?kin listalla ett? olen tuleva Melbournen suomalainen ja innolla mukana kaikessa yhteistoiminnassa, sitten syyskuusta l?htien kun sinne muuten. Olen aktiivinen j?rjest?ihminen t??ll? Suomessa joten tuskinpa se tulee muuttumaan uuden kotipaikan my?t?. Tuli t?ss? valmistuttua kulttuurituottajaksikin, joten kaiken maailman p?ivien ja tapahtumien j?rjesteleminen on veriss?... aikaakin luulisi l?ytyv?n kun ei ole viel? ty?paikkaa tiedossa siell? p?in.

Eli siis jos vapaaehtoisia tarvitsette jotain j?rjest?m??n niin olen k?yttett?viss? sitten kun lopulta sinne p??sen. Sit? ennen joudun vaan fiilistelem??n tulevaa muuttoani t??ll? Helsingin j??t?v?ss? kes?ss?. Pari viikkoa sitten k?v?isin siell? Melbournessa (ja Perthiss? ja Sydneyss?) ja p??sin jo paikallisen syksynkin makuun. Pakko my?nt??, ett? palelin vallan kamalasti :o ja olin ihmeiss?ni. Mutta hauskaa oli kun p??si katsomaan uutta tulevaa kotia ja muuta. J?nn??!

Eli t?ll?isi? kuulumisi? t?h?n v?liin. Viett?k?? hauska juhannus te kaikki siell?. Mulla on nyt viimeinen juhannus v?h??n aikaan t??ll? Suomen maan kamaralla... t?ytyneen nauttia saunasta ja makkarasta...

:XXXX