Viisumiliitepulma. KIIRE!

Aloittaja Mesi, toukokuu 30, 2012, 20:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mesi

No nyt on meilläkin Case officer  :XXXX

Mutta, sieltä tuli tällainen viesti. Kuinka tämä pitäisi ymmärtää?

EVIDENCE OF EMPLOYMENT
Overseas Employment
Please provide evidence of skilled employment in a skilled profession for a total of 5 out of the
last 10 years (prior to your lodgement date of 26 April 2012). The evidence you provide must
cover the entire claimed period. Include as much of the following evidence as possible:
? Employment contracts;
? Pay slips covering the period of claimed work experience;
? Social Security / Pension documents;
? Income Tax documents.


Eli pyydänkö vain päivitetyt versiot palkoista ja työtodistuksesta nykyisestä työpaikasta vai meinaako tämä jotain monimutkaisempaa? Verolaitokselta olen pyytänyt (ja immille toimittanut) tienestini koko työuraltani (poislukien vuodet 2011 ja 2012 jotka sain suoraan töistä sihteeriltä), mutta siinä ei oltu eritelty kuinka paljon olen kunakin vuonna maksanut veroa. Lisäksi mistään social securitysta / pension documentiseista en oikein ole perillä. Oletteko moisia jostain pyytäneet vai miten tämä pitäisi käsittää?

fatamorgana

Itse laitoin omaan skills assessmentiin mukaan seuraavat (vastauksena samaan pyyntoon) ja aion laittaa siis nama mukaan myos PR-hakemukseen, kun nyt joskus aukeais niita saakutin State Sponsorship-paikkoja etta vois hakea.

- viimeisin tyoelakeote (eli se lappu joka tulee kotiin kerran vuodessa ja jossa on kaikkien sinulla ikina olleiden tyonantajien nimet ja siihen mennessa maksetut palkat ja niista kertyneet elakkeet).

- jokaisesta relevantista tyopaikasta vuoden viimeinen palkkakuitti kaikilta vuosilta, jotka on ollut ko. paikassa toissa (vuoden viimeinen siksi, etta siina nakyy kaikki vuoden aikana maksetut palkat).

- tyosopimus ja/tai tyonantajan allekirjoittama tyotodistus jokaisesta relevantista tyopaikasta

- verotodistus kaikilta vuosilta, joilta tyokokemuspisteita keraa. Eli siis se verottajalta tuleva vuosittainen veroilmoituslappu.

Laitoin kaikista naista dokumenteista todistetut kopiot alkuperaisista ja virallisen kaantajan kaannokset mukaan kaikista papereista, jotka ei olleet valmiiksi englanniksi. Taalla Aussilassa notaari todistaa ja leimaa kopioita ilmaiseksi mut Suomessa kasittaakseni maistraatti todistaa oikeaksi, maksua vastaan kyllakin...? Maksoi ihan mukavasti kylla kaannattaa, parisataa euroa. Tosin sain uskomattoman kontta-alen, kun muilla toimistoilla olis maksanut viela tuplasti enemman!

Mesi

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - kesäkuu 01, 2012, 16:52
- viimeisin tyoelakeote (eli se lappu joka tulee kotiin kerran vuodessa ja jossa on kaikkien sinulla ikina olleiden tyonantajien nimet ja siihen mennessa maksetut palkat ja niista kertyneet elakkeet).

Ongelmana tässä on, että tuossa näkyy vain yksityisen palveluksesta kertyneet eläkkeet. Minun työura on pääasiassa ollut valtiolla. Nämä kai sai jostain, mutta A) ei ole tuo kotiin tullut lappu tallessa ja B) en muista mistä ne valtiolla tienatut eläkkeet saa.

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - kesäkuu 01, 2012, 16:52- jokaisesta relevantista tyopaikasta vuoden viimeinen palkkakuitti kaikilta vuosilta, jotka on ollut ko. paikassa toissa (vuoden viimeinen siksi, etta siina nakyy kaikki vuoden aikana maksetut palkat).

Ei ole tallessa kuin parilta vuodelta ja vain viimeisimmässä näkee ne koko vuoden palkat. Jostain syystä ei muissa näy. Pyysin nykyisestä työpaista sihteeriä kirjoittamaan Englanniksi todistuksen, mistä käy ilmi mun tienestit siellä olon aikana. Samanlaista pyydän parista edellisestä paikasta ja toivon, että tämä kelpaa.

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - kesäkuu 01, 2012, 16:52- tyosopimus ja/tai tyonantajan allekirjoittama tyotodistus jokaisesta relevantista tyopaikasta

Työtodistukset (joissa näkyy mm. se palkka) olen toimittanut jo viisumia hakiessa, mutta tämä ei riitä. Nyt olen ollut kääntäjään yhteydessä, josko ehtisi kääntää kolme sopparia, joista se 5v työkokemusta kertyy.

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - kesäkuu 01, 2012, 16:52- verotodistus kaikilta vuosilta, joilta tyokokemuspisteita keraa. Eli siis se verottajalta tuleva vuosittainen veroilmoituslappu.

Mulla on tallessa vain viimeisin. Pyysin assessmentia varten verotoimistoa kirjoittamaan enkuksi paperit, mistä käy ilmi työnantaja ja maksettu palkka. Nämäkin laitoin immille jo menemään, mutta ei riittänyt tämäkään.

Lainaus käyttäjältä: fatamorgana - kesäkuu 01, 2012, 16:52Suomessa kasittaakseni maistraatti todistaa oikeaksi, maksua vastaan kyllakin...?

Juu kyllä. Tuotakin paikkaa on tullut jo muutamalla satkulla tuettua...

Case officer vastasi kyselyihini, että haluaa multa työsopparit ja palkkakuitit tai jos niitä ei pysty järjestämään, niin pankkitositteen (ööh mitenhän onnistuisin saamaan moisen listauksen pankista...). No kunhan saan noista parista edellisestä työpaikasta palkkatodistukset, niin täytyy niitten kanssa ensin koittaa onnea ja jos ei vältä, niin soitella pankkiin.

Lääkäriajat varattu, rikosrekisteriote tilattu eli nämä työpaperit vielä kuntoon, niin toivottavasti paketti olisi taputeltu  :peukkuy

Voi olla, että voin piankin sulle fatamorgana tarjota pullakahvit kiitokseksi avusta  :XXXX

MK

Aika loppusuoralla kuulostais myöntäminen olevan, onnittelut siitä! :)

Itselle myönnettiin viisumi viime helmikuussa, mutta YLLÄTTÄVIEN rahaongelmien vuoksi muutta ausseihin tapahtunee vasta ensivuoden syksynä. Ilmeisesti.

Mesi

No siltä näyttäisi. Ja vasta kuukausi sitten jätettiin hakemus  :o