Ruisleivän "salakuljetus"

Aloittaja Aussit03, syyskuu 08, 2004, 19:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 3 Vieraat katselee tätä aihetta.

Aikis

Juu, puuhelmet etenkin. Viimeksi tullessamme en edes tiennyt että neiti oli sellaisen muotikorun ostanut Suomesta...ja sitä vatvottiin kauan tullin linjastolla.

Merja

Jos kerran puuhelmet (ja -naamiot) läpäisevät tullin tuosta vaan niin mitenkähän mahtaa olla Brion puujunaradan kanssa? Olemme ajatelleet jättää sen kotosuomeen kun se on kerran puuta, mutta voisiko se jopa päästä mukaamme?:o

Merja

Anonymous

Luulisi jonkun tietävän ihan täsmälleenkin junaradan kohtalon, mutta meille kyllä vähän vastaavan tuotteen kanssa kävi köpelösti.

Siis tavaroittemme joukossa oli sellainen puinen pieni selänhierontalaite, ehkä joku tietää/muistaa sen nimenkin...sellainen pieni ukkelinpää, jolla on ikäänkuin kolme jalkaa, jota sitten pyöritellään kipeytyneitä niskoja pehmeäksi.

Minun mielestäni se oli osin lakattu, osin maalattu, mutta saattoi siinä olla maalamatontakin. Joka tapauksessa sen tulli takavarikoi (pari muuta koriste-esinettä myös) ja peri vielä hävittämismaksunkin, joka tavaroiden arvoon nähde oli melkoinen.

Ja vielä noista helmistä, että kyllä ne olisivat tullivirkalijan taskuun päätyneetkin, mutta heltyi sitten kun tyttö oikein aneli tai sitten hänellä oli se kuuluisa hyvä päivä.

Arvokkaasta brio-lelusta kun on kysymys, selvittäisin asian tipitarkkaan ennenkuin laittaisin sen matkaan.

Anonymous

Mistäs tommonen Anonyymi tuohon putkahti...Aikishan se täällä!

En ole ennen edes huomannut tuollaista...onks tää keksitty nyt sille varalle, että voidaan harjoittaa pientä jäynää eikä Raivokaan pääse siihen puuttumaan?

Leokatti

Kyllä sen voi tuoda, jos siinä ei ole merkkejä tuholaisista (reikiä jne.). Se pitää vaan muistaa lappuun ruksata ja sitten näyttää tullissa. Itse toin puusta tehtyjä ikkunakoristeita (ikkunalasien väliin tarkoitettuja) viime elokuussa. Koristeet ovat todella paksusti maalattuja, joten niistä ei näe, onko niissä tupajumin reikiä. Tullissa täti niitä käänteli käsissään ja sitten kysyi, missä ne oli tehty. Kun sanoin että Suomessa niin täti vaan totesi että ok, no problem. Täällä Perthissä ei koskaan minulta ole mitään takavarikoitu. Rehellisesti olen kaiken mahdollisen ilmoittanut ja kaiken olen saanut tuoda (esim. porontaljan, puuesineitä laidasta laitaan, kairansydäntä (kiveä)...)

Erityisesti ne tykkää, jos pakkaa kaikki tullissa näytettävät niin, että ne on nopeasti kaivettu esille eikä aikaa tuhlaannu laukkujen penkomiseen.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Aikis

Siinäpä se, jos onkin matkatavaroissa jotain epämääräistä...aina voi selittää ja näyttää rehelliseltä suomalaiselta...

Noi meidän takavarikot oli tehty kontista satamassa, eikä meiltä kyselty mitään selityksiä tai alkuperiä.

Ei meiltäkään ole lentokentällä mitään koskaan pois otettu vaikka joskus vähän ihmetelty...niinkuin nyt niitä ruisleipiä. Matkalaukullinen. Hulluja nuo suomalaiset.

Leokatti

Tarkennetaanpa vielä, että porontalja tuli puisen pippurimyllyn (tyhjä) ja parin muun esineen kanssa postipaketissa. Taljan takia paketti avattiin ja tarkastettiin, mutta edes pippurimyllyä (jonka unohdin muuten laittaa listaan paketin päälle) ei takavarikoitu. Oltaisiinko täällä lännessä vähän rennompia näissä asioissa???

Minä tollo olin siinä uskossa, että ruisleipää ei saanut tuoda... arvatkaapa mitä seuraavalta vierailijalta pyydetään tulijaisiksi...
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

eevis

Ja ilmoittamisessa on sekin hyvä puoli mitä täällä on jo joskus mainostettukin, että usein pääset maahan nopeammin kuin "vihreetä linjaa". Itselläni on joka kerta ollut jotain pientä mukana, viimeksi NZ:sta tullessa semmoinen joku omenasnackpatukka, ja sain kävellä suoraan läpivalaisuun muutaman ison jonon ohi. No voihan olla, että ne jonottajat oli tuomassa puisia junaratoja :) tai muuta, mitä ne haluavat ehkä enemmän syynätä, mutta nopeammin minun kokemukseni mukaan menee ilmoituslinjaa. Ja vinkiksi jos joku tuo sinappia, kannattaa heti julistaa esikyselyssä, että "mustard paste, not seeds", koska niitä huolettaa vain sinapinsiemenet kokonaisina. Ja Fazerin Siniselle "solid chocolate" ettei ole mitään kräämejä sisällä. Näin voi itse nopeuttaa käsittelyä miettimällä/selvittämällä etukäteen, mistä ne voisivat olla huolestuneita.
Dees - We will bloody bounce back!!!


avalon

Tuolla missa luki mita ei saa tuoda australiaan, luki:
- Käsityöt tai matkamuistot - jotka ovat siemeniä tai valmistettu siemenistä.

Mulla on hyvin rakas kaulakoru, joka on tehty hamppunarusta, puuhelmista ja riipuksena on puolikas avokadon siemen. Se on niiiiiin rakas etten haluaisi jattaa sita pois. Voiko siis puolikkaan kuivatun siemenen tuoda aussilaan?
En ole ehka ruusu, mutta perunakin kukkii.

eevis

avalon :D

Mitäs jos pelaisit varman päälle, ja kysyisit asiaa etukäteen karanteeniviranomaisilta? Yhteystiedot löytyy AQISin sivuilta. Kun mulle tuotiin Ausseihin salmiakkijauhetta, tuojalla oli mukana printti emailista, jossa olin kysynyt asiaa karanteenista, ja minulle oli vastattu, että saa tuoda, ja tämän meilin avulla selvitysaika maahantulossa lyheni hippasen... Toki ne silti tarkistavat asian aina. Jos taas saat tylyn tuomion, ettei saa tuoda, tiedätpähän jättää korusi Suomeen ettei mee hävitettäväksi.
Dees - We will bloody bounce back!!!


jusu

Yritin käyttää hakunappulaa, muttei tärpännyt vaikka monella eri hakusanalla yritin etsiä.:confuse Eli voiko ausseihin viedä marjoja, kuten vaikkapa lakkahilloa tai muita marja tuotteita. Ja karkkeja siis ilmeisesti sai tuoda, kuhan pistää raksin ruutuun että on tuomassa ruokatavaroita?

Jouko

Moikka Jusu,

Tästä ketjusta löytyy infoa, niin ja se maaginen hakusana oli ruokatarvikkeita

http://www.dundernews.com/viestitaulu/viewthread.php?tid=2073#pid22147

T:Jouko


- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

Aikis

Ja saapi noita lakka- ja puolukkahilloa Ikeastakin, jos sellainen sattuu lähimaille. Karpalohilloa ja sitten tietysti kaikkia muita mahdollisia 'tavallisia' on kauppojen hyllyt väärällään, sokerilla tai ilman.

Inspiration

Olen asunut Australiassa nyt 2v ja tuonut ruisleipaa monta kertaa. Sita saa tuoda, kunhan muistaa tullata.

riaapa

Tosiaan, ruisleipää kuten myös hilloja saa tuoda, kunhan muistaa laittaa rastin oikeaan ruutuun ja näyttää kaikki ruokatarvikkeet tullin tädeille ja sedille. Tullin sivuilta löytyy rajoitukset, kuten esim. mitään lihaa tai munaa sisältävää ei muistaakseni saa tuoda.

Marjatuotteet pitää olla pakattuina ilmatiiviisti purkkeihin tms. Ainakin kun minä toin hilloja (siis hillaa ja mustikkaa) viimeksi, niin tarkistivat tuoteselosteen ja sen, että kannen keskiosa oli alhaalla eikä ylös "poksahtanut". Sittemmin olen tosiaan löytänyt Ikean puolukka- ja hillahillot, mutta "oikeeta" mustikkahilloa en ole vielä löytänyt.

Ruisleivän tuonnissa ei ole ollut ongelmia, tosin sitähän saa kyllä täältäkin ostettua.
Riina

MH

LainaaAlkuperäinen postittaja Inspiration
Olen asunut Australiassa nyt 2v ja tuonut ruisleipaa monta kertaa. Sita saa tuoda, kunhan muistaa tullata.


Viimeksi kun tuotiin niin tullivirkailija Brisbanessa ihmetteli että tulitko tosiaan ruisleivän takia tänne.

MH

Taas lähti torstaina lasti ruisleipää kohti "Mellunmäkeä"

Jaaks

MH,

Se ACT'n "Mustard Fairy" toimii erittäin hyvin
suur kiitokset  :god::god::god:

MH

Jaaks!

Olitko:o:o:o

:pepsodent

Jaaks

MH,

Olihan se yllätys löytää täälä Australiassa postipaketti rappusilta sisältäen Turun Tulista Sinappia, mutta kyllä ne ajatukset hyvin nopeasti suuntautuivat sinne Nummelaan päin :god:

MH

Jaaks!


Ajattelin lähettää kun olet viime aikoina valitellut kylmyyttä niin onpahan jotakin "hottia"

ausseihin!

Tarkennusta vielä kysyisin, että saako maahan tuotua puisia leluja, kuten brion junarata, puiset rakennuspalikat? Meillä pakkauksen ja muun muuttoon liittyvän hoitaa muuttofirma ja ilmeisesti siis myös tullaukseen liittyvät asiakirjat, joten ilmeisesti he myös tekevät tarvittavat merkinnät puisista leluista? Onko kenelläkään kokemuksia

jounij

Tämä aiempi vastaukseni selventänee asiaa:

Tuliainen aussille!


Vanhoja kaivelee
Jouni
Canberra

Mesi

Niin siis saako sieltä ruisjauhoja kaupasta? :F Jos siellä sellaista on, niin sitähän väsää piirakat ja leivät itte sit :)

Leokatti

Lainaus käyttäjältä: Mesi - lokakuu 09, 2008, 01:52
Niin siis saako sieltä ruisjauhoja kaupasta?

No ei ihan ruokakaupasta, mutta terveyskaupoista ja leivontaan erikoistuneista liikkeistä kyllä.
Kati

If you can't be a good example -- then you'll just have to be a horrible warning.

Ezzie

Tietääkös joku mistä Brisbanessa vois löytää ruisleipää ja salmiakkia? :)

TeroH

Lainaus käyttäjältä: Ezzie - lokakuu 09, 2008, 13:39
Tietääkös joku mistä Brisbanessa vois löytää ruisleipää ja salmiakkia? :)

Ruisleivasta Brisbanessa en tieda, Sydneysta onneksi loytyy useampikin pieni leipomo (Luneburger German bakery, Grumpy Bakery), joilla on ruisleipaa valikoimissa (Jos sattuu joku Sydneyssa oleva kaipaamaan).

Salmiakin kanssa auttaa SugarFix http://www.sugarfix.com.au/
Heilla on 4 kauppaa Sydneyssa, mutta nettikaupasta toimitetaan myos muualle maahan.
Valikoimissa mm. Fazerin sinista, geishaa ja turkin pippuria seka Pandan taytelakuja.

Tero

arixmel

Pikaiseen hataan saat salmiakkia esim colesin (josta loytyy muuten ruisjauhojakin (liian hienoja ja yli kalliita) jos kiire leipomaan tulee) (ainakin hypermarkettien) international food osiosta (pienia dutch merkkareita) isompaan salmiakki hataan loydat karkki kaupoista tai  ainakin joistakin, Dutch liqurice osion jossa on sitten salmiakkia moneen makuun. Itse voin suositella esim Staffordin ostarissa olevaa karkki kauppaa josta loytyy noin 10 eri salmiakki laatua.

Ruisleipaa (100%) saat esim Northey Streetin marrkkinoilta http://www.northeystreetcityfarm.org.au/ tai Nutriente luontaistuotekauppa myo ainakin Clayfieldin (ihan lahella Racecourse roadia) kaupassaan Sol leipomon leipaa,  ja tietenkin Sol leipomolla on omat myymalansa http://www.solbreads.com.au/

ja nama ohjeet on tahan inner north alueelle, samat keinot ja kaupat varmaan loytyy muualtakin,,,ja taallakin on usein niista jo puhuttu. Eli lisaa vinkkeja haun avulla.
:)
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --

MH

Ainakin isommista kaupoista löytyy, eli Coles ja woolies. ei ihan samanlaista kun suomessa mutta ajaa asiansa.

http://www.burgen.com.au/range/rye.aspx

Ezzie

Kiitti vinkeistä! :pepsodent Tuli jo vesi kielelle! :)

Mesi

Kiitos paljon infosta. Eli saan ausseista hapankorppuja ja geishaa ja saan tehtyä leipääkin  :pepsodent Selviän siis 5kk  ;)

Jouko

niin ja....Brisbanessa saa hyvää ruisleipää, pullaa, leivonnaisia, salmiakkia, karjalanpiirakoita, lihapiirakoita, ja paljon muita Scandi tuotteita  Scandinavian Bakerysta Springwoodissa eteläpuolella. Alla linkki ketjuun jossa osoitteet.

http://www.dundernews.com/viestitaulu/index.php?topic=2296.0



- Salibandy? Brisbanessa www.qldfloorball.org

go go girl

heippa! itse asun Brisbanessa, mutta loysin tosi hyvan Continental-herkkuja myyvan kaupan Sydneyn Coogee beachilla, ostin mm hapankorppuja, ruisleipaa yms. 

muut Brisbanessa asuvat, olisi kiva tutustua ja kuulla kokemuksia miten elama on sujunut  8) olen juuri muuttanut New Farmiin aussimieheni kanssa, mutta matkustellut paljon ympari ausseja ennen muuttoani =) ainakin sitten seuraavassa Brisbane-kokoontumisessa ensi kuussa tavataan!!

usia

Sydneyn (CBD - Myerin alakerrassa) Sugar Fixissa oli saatavilla Fazerin Salmiakki Mix pusseja -  :god:

Ezzie

Tänään on karkkipäivä ja lähdetään ostamaan myös salmiakkia! :)

Go go girl-> Me ollaan just mun kihlatun kanssa pari-kolme viikkoo sitten muutettu tänne Brisbaneen... asutaan Coorparoossa ja mä oon duunissa yhdessä baarissa. Olis kiva tavata ja tutustua uusiin ihmisiin!:) (Jo ennen ens kuuta.....)! Eli jos halukkuutta löytyy, niin olis kyllä kiva siis jo piakkoin treffailla! :) Ja muutkin tietenkin!:)

go go girl

heippis! kiva kuulla, ehdottomasti olis kiva tavata ja tutustua!! ma viela odottelen tyoviisumia, joten yritan loytaa jotain vapaaehtoishommaa tms talla hetkella  ;) me asutaan New Farmissa, jos sulla on jotain ehdotuksia tapaamispaikasta/ajankohdasta, mulle kay melkein mika vaan kun vapaalla olen  8)

Ezzie

Arixmel: Tuo Staffordi on minulle tuntematonta seutua... Millä kadulla tuo ostari sijaitsee?:) (Siis missä on hyvä karkkikauppa):)

arixmel

luulempa etta samat Dutch liqurice valikoimat loydat jokaisesta karkkikaupasta (uskoisin karkkikauppoja olevan ydinkeskustassakin) mutta tuo pohjois puolella oleva Stafford
http://www.ourbrisbane.com/businesses/616885.stafford-city-shopping-centre loytyy tasta linkista

eli reippaasti kaupungin ulkopuolella.

edit: ja huomasin etta taallahan saa salmiakkia vaikka postimyynnilla, http://www.moolollybar.com.au nailla on 17 erilaista dutch liqorice tuotetta, samalla haulla tuli vastaan http://www.susans.com.au/contact.htm eli susans fine foods joka ainakin webbi sivuilla sanoo myovansa samaa tavaraa (en tieda valikoimista). Malenyn paakadun varrella olevassa karkkikaupassa on ainakin double salt versiota. Haussani tuli vastaan myos Sydneyssa (smithfield) sijaitseva Dutch food shop jossa naytti olevan hyvat ja edulliset (14 taalaa/kilo ) valikoimat http://sydney.citysearch.com.au/E/V/SYDNE/0028/12/30/1.html

Ebayssa tuli vastaan lollies online joilla on myos shopfront jossain Lawntonissa (brissyn pohjois puoli) ja kohtuu hinnat (plus normaali postikulut) esim merkkarit $8.80 puoli kiloa
http://stores.ebay.com.au/Lollies-Online

toivottavasti nailla evailla jo joidenkin suu saatiin makeaksi
xcv
You don't pay taxes - they take taxes.

-- Chris Rock --